۰ نفر

پیش بینی قیمت طلا/ (اونس)

۲۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۵۲
کد خبر: 461050
پیش بینی قیمت طلا/ (اونس)

به گفته برخی از تحلیل‌گران بررسی بازار طلا بیانگر آن است که علیرغم تمایل عده‌ای سرمایه گذار برای ریزش دوباره قیمت‌ها به منظور ورود مجدد به این بازار، فلز زرد حاضر به رها کردن سطح ۲ هزار دلار در هر اونس نبوده است، سوال اینجاست که آیا این عدم واگذاری سطح ۲ هزار دلاری به معنای آغازی دوباره برای جهش و صعود قابل توجه قیمت‌هاست؟

به گزارش اقتصادآنلاین، پس از اعمال فشار یک هفته‌ای به طلا، قیمت فلز زرد در لحظات پایانی صبح سه شنبه برای مدتی کوتاه به زیر سطح 2 هزار دلار رسید در حالی که سرمایه گذاران آمادگی خرید بیشتر در قیمت‌های پایین‌تر را داشتند.

فیلیپ استریبل استراتژیست اصلی بازار Blue Line Futures در این باره عنوان کرد: چنین عملکردی تنها بیانگر تقاضای زیاد در این بازار است؛ به این مفهوم که افراد زیادی در انتظار کاهش یکباره قیمت‌ها برای ورود به بازار هستند در واقع سرمایه گذاران در تلاشند تا به نوعی خود را از تورم قریب الوقوعی که در راه است، محافظت کنند.

از مواردی که به افزایش قیمت طلا کمک کرده می‌توان به تضعیف ارزش دلار آمریکا اشاره کرد؛ با توجه به اینکه ارزش دلار در پایین‌ترین سطح دو سال گذشته خود قرار گرفته می‌توان به شرایط کنونی پی برد. در واقع در شرایطی که شاخص ارزشی دلار آخرین بار در سطح 92.32 قرار داشت در معاملات روز گذشته هم نسبت به این سطح 0.5 درصد سقوط کرد.

دنیل پاویلونیس کارگزار ارشد کالایی RJO Futures در این باره معتقد است: علیرغم برخی فشارهای فروش در مورد سطح مقاومت اولیه، حرکت تجاری طلا همچنان زنده و در جریان است. همزمان با تضعیف ارزش دلار ایالات متحده و کاهش ارزش اوراق بازده خزانه‌داری قیمت طلا روند صعودی در پیش گرفته است. تنها در طول معاملات روز گذشته بازدهی اوراق قرضه ده ساله نزدیک به 3 درصد کاهش یافته است.

پاویلونیس همچنین افزود: انتظار نمی‌رود بهبود قابل توجهی در ارزش دلار آمریکا و یا بازدهی اوراق قرضه ایجاد شود. ما در حال حاضر در محدوده جدیدی قرار گرفته‌ایم که نمی‌توان زیان‌های اقتصادی وارد شده را نادیده گرفت و در عین حال این مساله موجب افزایش تقاضای این فلز گرانبها شده است.

کارگزار ارشد کالایی RJO Futures با اشاره به عملکرد قیمت طلا عنوان کرد: مدت زمان دیگری نیاز داریم تا طلا موفق به دستیابی دوباره به یک اوج و رکورد تاریخی جدید شود.

این نکته قابل یادآوری است که در این میان پاویلونیس تنها تحلیل‌گری نیست که معتقد به دستیابی به قیمت‌های بالاتر در کوتاه مدت است؛ در یادداشتی که روز سه شنبه منتشر شد، تحلیل‌گران UBS عنوان کرده‌اند: در بازار کنونی طلا پتانسیل دستیابی به سطح 3300 دلار در هر اونس هم مشاهده می‌شود.

در این یادداشت آمده است: با توجه به تلاشی که بانک فدرال رزرو آمریکا برای پایین نگه داشتن نرخ بهره به کار بسته و با توجه به انتظارات تورمی در حال افزایش، پیش بینی ما از قیمت طلا تا پایان سال 2 هزار دلار در هر اونس است. با این وجود باید انتظار داشت که در صورت افزایش تنش‌های ژئوپلتیکی قیمت طلا تا 2300 دلار در هر اونس هم افزایش خواهد یافت.