۰ نفر

حقیقی‌ها تا ظهر امروز ۸۸۰میلیارد وارد بازار سهام کردند

محبوب‌ترین نماد امروز بورس تهران؟

۲۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۳:۰۸
کد خبر: 460748
محبوب‌ترین نماد امروز بورس تهران؟

در جریان معاملات امروز بازار سهام، افراد حقیقی تا ظهر امروز ۸۸۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند که بیشترین ورود پول حقیقی به بورس یا فرابورس مربوط به سهام ایران خودرو بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، حقیقی‌ها تا ساعت ۱۲:۰۰ از معاملات بازار سرمایه، حدود ۸۸۰میلیارد تومان بیشتر از اشخاص حقوقی سهام خریدند. کل ارزش معاملات خرد بیش از ۱۸هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بود و بدین‌ترتیب خالص خرید حقیقی‌ها به نزدیک پنج درصد از کل معاملات رسید.

سه نماد «خودرو»، «خساپا» و «غبشهر» لقب بیشترین افزایش سهام حقیقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقوقی‌ها نیز بیشتر به «اخابر»، «دی» و «حفاری» معطوف بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بیشترین ورود پول حقیقی به بورس و فرابورس در سه گروه "خودرو و ساخت قطعات"، "محصولات غذایی و آشامیدنی" و "مواد و محصولات دارویی" رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های "مخابرات" و "استخراج نفت و گاز" به نفع حقوقی‌ها تمام شد.

امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۱۰۵نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۶۸نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول یک هزار و ۳۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۴۰میلیارد تومان بود.