۰ نفر

موبایل ارزان می‌شود؟

۲۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۱۳
کد خبر: 459937
موبایل ارزان می‌شود؟

رییس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه از کاهش قیمت موبایل طی دو هفته گذشته خبر داد و گفت: البته همچنان قیمت‌ها بالا است اما روند نزولی ادامه دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، ابراهیم درستی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت این روز‌های بازار موبایل توضیح داد: پس از صعود قیمت موبایل متاثر از افزایش نرخ ارز و انتشار خبر ممنوعیت واردات گوشی‌های بالای ۳۰۰یورو، از حدود دو هفته گذشته به دلیل عرضه بیشتر، قیمت تلفن همراه نزولی شده است.

به گفته درستی، اگرچه قیمت موبایل همچنان بالا است اما این روند نزولی ادامه‌دار بوده که اگر عرضه باز هم بیشتر شود، شاهد کاهش بیشتر قیمت تلفن همراه خواهیم بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان تلفن همراه با انتقاد از قیمت بالای برخی گوشی‌ها اظهار کرد: بسیاری از گوشی‌هایی که امروز در بازار عرضه می‌شود با دلار حدود ۱۲هزار تومانی وارد کشور شده اما عرضه‌کنندگان آن را با نرخ روز دلار می‌فروشند‌ که این تخلف بزرگی است.

درستی تاکید کرد: این تخلف توسط نهاد‌های امنیتی قابل پیگیری است، لذا از قوه قضاییه خواستاریم که جلوی این اقدام واردکنندگان متخلف را گرفته و مانع از هیجان مجدد بازار و افزایش قیمت موبایل شود.

او عدم تناسب بین عرضه و تقاضا را یکی دیگر از مشکلات بازار موبایل عنوان کرد و گفت: اگرچه قیمت موبایل نسبت به هفته‌های گذشته کاهش یافته و از التهاب بازار کاسته شده است، اما همچنان حجم موبایل در بازار کمتر از تقاضای موجود است که این عامل می‌تواند قیمت‌ها را دستخوش تحول کند.

درستی در پایان گفت: از طرفی با کاهش قدرت خرید مردم، موبایل به کالای لوکسی تبدیل شده که اگر این وضعیت ادامه یابد امکان دارد این کالا از سبد مصرفی خانوار حذف شود؛ لذا این موضوع یک خطر جدی برای صنف موبایل است و تقاضا داریم به آن رسیدگی شود.