۰ نفر

دومین فرصت ورود به بازار طلا قبل از صعود بزرگ!

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۲۵
کد خبر: 459405
دومین فرصت ورود به بازار طلا قبل از صعود بزرگ!

قیمت طلا و نقره روز گذشته پس از پیش بینی‌های اصلاح بازار گام بزرگی در جهت اصلاح قیمتی برداشت. بر این اساس در طی ساعات معاملات در روز گذشته قیمت طلا بیش از ۱۰۰ دلار و نقره حدود ۴ دلار کاهش یافت.

به گزارش اقتصادآنلاین، در معاملات روز سه شنبه طلای آتی قابل تحویل در ماه دسامبر در بازار کومکس 1925.20 دلار در هر اونس معامله شد که بیانگر ریزش 5.61 درصدی در یک روز معاملاتی است. نقره قابل تحویل در ماه سپتامبر هم به قیمت 25.45 دلار در هر اونس معامله شد که ریزش 14.39 درصدی در بازار نقره به ثبت رسید.

اگرچه بنا به گفته تحلیل‌گران این ریزش قیمتی چندان جای تعجب نداشت چرا که پیشتر بسیاری از تحلیل‌گران ریزش قیمت‌ها را تا سطح 1920 دلار در هر اونس هم پیش بینی کرده بودند، در شرایطی که سطح آتی قابل دستیابی 2000 دلار و سپس سطوح بسیار بالاتری عنوان شده است، بنا بر این تحلیل تمام این روند اصلاحی تنها در طول سه هفته اتفاق خواهد افتاد.

بارت ملک رییس استراتژی جهانی TD Securities در این باره گفت: مجموعه فلزات گرانبها در طول تابستان عملکرد قابل توجهی از خود بر جای گذاشت که با کاهش نرخ بهره، انتظار مداوم افزایش تورم و افت ارزش دلار رکوردهای تاریخی در قیمت‌ها به ثبت رسید.

با این وجود نوسان در بازار فلزات گرانبها از زمانی آغاز شد که ارزش دلار آمریکا به ثبات بیشتری رسید و حتی در مواردی تقویت ارزش دلار به ثبت رسید و در عین حال به صورت همزمان نرخ واقعی بهره جهت معکوس در پیش گرفت.

ملک همچنین عنوان کرد: صف آرایی قیمتی در کنار عواملی که در بالا ذکر شده از جمله تقویت ارزش دلار باعث شده بخشی از سود به دست آمده در سرمایه گذاری طلا ریزش داشته باشد؛ به دلیل خوش بینی در تصویب بسته دوم محرک مالی و نرخ واقعی بهره، ارزش دلار رو به تقویت گذاشته و این مساله موجب اشتهای ریسک پذیری در میان سرمایه گذاران شده است.

بر اساس آمارهای موجود بیشترین علاقه به طلا در طی تابستان سال جاری از سوی سرمایه گذاران خرده غربی بوده و این بدان معناست که در جدول طلا سود قابل توجهی مشاهده شده است.

وی افزود: تحلیل‌های کنونی بیانگر کاهش قیمت طلا و نقره است که روند نوسانات را افزایش داده و منجر به ایجاد سود در چنین اوضاع درهیم خواهد شد. سرعت خرید در صندوق‌های مبادله‌ای طلا و نقره که یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت‌ها در طول تابستان بوده هم کاهش یافته است. با توجه به اینکه مذاکرات در مورد تصویب بسته دوم محرک مالی تریلیون دلاری همچنان ادامه دارد بسیار محتمل است که نرخ بهره و ارزش دلار تحت تاثیر این مساله قرار گرفته و شرایط بهتری تا پایان 2020 داشته باشند.

ملک خاطرنشان کرد: این امکان وجود داشت که طلا حتی تا سطح 1890 دلار در اونس هم سقوط کند در همین راستا قیمت نقره قابلیت سقوط تا سطح 22 دلار در اونس داشت.

بهترین خبر درباره ریزش قیمت‌ها این است که یکی از بهترین فرصت‌ها برای ورود به بازار و سرمایه گذاری ایجاد شده، ریزش قیمتی که فرصت صعود قیمت‌ها را تا پایان سال جاری و حتی بر اساس برخی نظرات تا نیمه‌های 2021 هم فراهم خواهد آورد.

در همین راستا TD Securities قیمت 2100 دلار در هر اونس برای طلا و 30 دلار در هر اونس برای نقره را تا سه ماهه چهارم سال 2021 پیش بینی کرده است. با این حال پیش از دستیابی به چنین سطحی، هر گونه جهت گیری از سوی بانک فدرال رزرو می‌تواند شکل دهنده رفتار سرمایه گذاران تا پایان هفته باشد.

ملک در پایان تصریح کرد: پیش از دستیابی به سطوح جدید (2100 دلار طلا و 30 دلار نقره) باید مطمئن شویم که آیا بانک فدرال رزرو قصد سرکوب دوباره نرخ بهره را در سر دارد یا خیر؟ با هدف گذاری تعدیل تورم بازارها تلاش دارند تا به این دیدگاه برسند که آیا قیمت‌ها در این سطوح ثابت خواهند ماند یا خیر؟ بر این اساس ما در TD Securities همچنان معتقدیم سطح ثبات بر روی 2100 دلار در طلا و 30 دلار در نقره خواهد بود.

نمودار حرکت 24 ساعته قیمت طلا