۰ نفر

صف‌ فروش ۳هزار میلیارد تومانی بورس تهران!

۲۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۰۲
کد خبر: 459331
صف‌ فروش ۳هزار میلیارد تومانی بورس تهران!

در ساعت ۱۰:۲۰ از معاملات امروز بورس تهران، جمع صف‌های خرید به حدود چهار هزار میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۲۴۰ میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات خریدی که در سیستم معاملات ثبت شده به ۷۶۰ میلیارد تومان می‌رسد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، خالص تقاضا برای خرید سهام به رقم ۷۶۰ میلیارد تومان رسید، بیشترین سفارشات خرید برای صنعت انبوه‌سازی، املاک و مستغلات بود و سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران ۴۲۰ میلیارد تومان تقاضای خرید داشت.

تا این ساعت بیشترین سفارش در صفوف خرید «ونیکی»، «سیتا» و «اخابر» به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام سرمایه‌گذاری ملی ایران ۴۲۰ میلیارد تومان تقاضای خرید وجود دارد، بیشترین عرضه نیز در صفوف فروش «وغدیر»، «شپنا» و «دی» در نوبت انتظار است؛ گفتنی است حجم صف عمران و توسعه شاهد (ثعمرا) به ۴.۵ درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

صفهای خرید و فروش بورس 5.22

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان (۵۹ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان (۵۰ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۵۱ نماد و حجم صف‌های فروش در ۵۸ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

"انبوه‌سازی، املاک و مستغلات" محبوب‌ترین صنعت امروز با خالص تقاضای ۴۵۰ میلیارد تومان است و پس از آن گروه "سرمایه‌گذاری‌ها" قرار دارد که برآیند سفارشات خرید آن ۴۳۰ میلیارد تومان می‌شود. از سویی دیگر گروه "فرآورده‌های نفتی" با فشار فروش ۴۹۰ میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۹ درصد از هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع ۱۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۵۹ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۹ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.