با توجه به شرایط بحرانی اقتصادی لبنان که در آن به سر می‌برد، انفجاری که در بیروت رخ داد اوضاع را برای آن وخیم‌تر خواهد کرد، و صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی می‌کند میزان بدهی این کشور در سال 2021، 167درصد از تولید ناخالص داخلی آن باشد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ لبنان حتی پیش از انفجار ویرانگر دیروز در پایتخت خود بیروت، کشوری دارای بحران در جبهه‌های گوناگون بود. انفجار در منطقه بندری این شهر باعث کشته شدن حداقل 100نفر، زخمی شدن هزاران نفر و تخریب گسترده آن شده است.

رئیس‌جمهور لبنان، میشل عون اعلام کرد که علت این امر، 2هزار و 750تن نیترات آمونیوم است که به صورت ناامن در یک انبار ذخیره شده بود.

این اتفاق باعث بدتر شدن شرایط لبنان می‌شود، زیرا این کشور در حال حاضر دچار یک بحران بی‌سابقه اقتصادی بوده، شمار زیادی از مردم را به سوی فقر سوق داده و بزرگ‌ترین اعتراضات ضددولتی را طی یک دهه داشته است.

همانطور که اینفوگرافیک ارائه شده نشان می‌دهد، صندوق بین‌المللی پول، میزان بدهی ملی این کشور را حدود 162درصد از تولید ناخالص داخلی آن در سال 2020 تخمین زده که در جایگاه چهارم جهانی از نظر میزان بدهی قرار دارد.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی می‌کند میزان بدهی لبنان در سال 2021، 167درصد از تولید ناخالص داخلی آن باشد.

در نمودار ارائه شده، سهم میزان بدهی دولت لبنان از تولید ناخالص داخلی آن را مشاهده می‌کنید؛

بدهی دولت لبنان