۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

پُرمعامله‌ترین سهم‌های بورس را بشناسید!

۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۶:۳۰
کد خبر: 457812
پُرمعامله‌ترین سهم‌های بورس را بشناسید!

در جریان معاملات بورس امروز در مجموع حدود ۲۴هزار و ۷۰۰میلیارد تومان سهام (به جز عرضه اولیه) خرید و فروش شد که پنج نماد شتران، شپنا، خودرو، وبانک و فملی به ترتیب در رتبه اول تا پنجم لیست بیشترین ارزش معاملات سهام قرار گرفتند.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در آخرین روز معاملاتی هفته معادل هزار و ۴۵۵ میلیارد تومان سهام پالایش نفت تهران دست به دست شد، پالایش نفت اصفهان دیگر سهام پالایشگاهی‌ رتبه دوم را به دست آورد؛ سهام ایران خودرو نیز به جایگاه سوم رسید.

 بیشترین معاملات بورس و فرابورس به گروه "فرآورده‌های نفتی" تعلق داشت به طوری که چهار هزار میلیارد تومان فقط در این بخش جابجا شد، گروه "خودرو و ساخت قطعات" با معاملات سه هزار و ۲۸۰ میلیارد تومانی دوم شد و "محصولات شیمیایی" در جایگاه سوم قرار گرفت.

 از نکات قابل توجه امروز قرارگیری "هتل و رستوران" در بین ۱۰ گروه اول بود که این مهم پس از معامله بیش از دو درصد ارزش بازار این گروه اتفاق افتاد.

 امروز دو درصد از کل سهام سرمایه‌گذاری شاهد (ثشاهد) معامله شد، ۱۰ نماد برتر سهم ۳۱ درصدی از کل داد و ستدها داشتند، ارزش معاملات در ۴۸ سهم به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان رسید و نصف ارزش کل معاملات نیز به ۲۷ نماد نخست اختصاص داشت.