۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت روز خودروهای خارجی (۹۹/۵/۱۵)/ نوسان بالای قیمت در بازار خودرو‌های وارداتی

۱۵ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۷
کد خبر: 457727
قیمت روز خودروهای خارجی (۹۹/۵/۱۵)/ نوسان بالای قیمت در بازار خودرو‌های وارداتی

این روز‌ها نه تنها قیمت خودرو‌های داخلی به دلایل مختلف از جمله نرخ ارز و کمبود عرضه به شدت صعودی شده، بلکه بازار خودرو‌های خارجی هم دست کمی از این وضعیت ندارد؛ ضمن اینکه باتوجه به ممنوعیت واردات و کمبود بازار از خودرو‌های خارجی، تعیین قیمت دست دارندگان این خودرو‌ها افتاده و آن‌ها هم تا جایی که دلشان بخواهد نرخ را بالا می‌برند و کسی هم جلودارشان نیست.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ با شروع نوسان قیمت دلار از خرداد ماه شاهد افزایش قیمت تمامی کالاها بودیم درحالیکه بسیاری از آن‌ها ارتباط چندانی هم با نرخ ارز نداشتند اما در واقع صعود قیمت دلار چراغ سبزی بود به بازار‌های مختلف از جمله خودرو، مسکن، موبایل و حتی کالاهای مصرفی. بازار خودروهای داخلی از دو ماه پیش داغ شده و قیمت‌ها همچنان بی‌رویه درحال افزایش است و هر کدام از مسئولان پیشنهادات مختلفی برای کنترل آن ارائه کرده‌اند اما بازار خودرو‌های خارجی متفاوت از خودرو‌های داخلی است.

با ممنوعیت واردات خودرو، این امکان برای دارندگان خودرو‌های خارجی فراهم شد تا از کمبود خودرو در بازار نهایت استفاده را ببرند، حالا قیمت خودرو‌های خارجی دست صاحبان آن‌ها است و هیچ نهادی دخالتی بر نحوه قیمت‌گذاری آن‌ها نمی‌کند.

همچنین با حذف قیمت از سایت‌های فروش اینترنتی نیز فضا برای این افراد بازتر شد تا راحت‌تر بتوانند مخفیانه قیمت‌های دلخواه خود را تحمیل کنند و بازار را به هر سمتی که به سودشان است بکشانند؛ اما نه تنها نرخ این خودرو‌ها افزایش یافته بلکه دامنه نوسان قیمت آن‌ها نیز بسیار بالاست به طوریکه دو خودرو با مدل و ویژگی‌های کاملا مشابه تا ۲۰۰میلیون تومان تفاوت قیمت دارد.

قیمت خودرو‌های خارجی در نیمه مرداد ماه

لازم به ذکر است که این قیمت‌ها از طریق آگهی‌های موجود در سایت‌های فروش اینترنتی به دست آمده و تقریبی است.

قیمت هیوندا در بازار آزاد

فروشندگان هیوندا النترا مدل ۲۰۱۸ قیمتی بین ۶۰۰ تا ۶۵۰میلیون تومان اعلام کرده‌اند، قیمت هیوندا آزرا ۲۰۱۸ نیز بین یک میلیارد و ۵۰ تا یک میلیارد و ۱۲۰متغیر است.

سانتافه ۲۰۱۸ در بازار ایران قیمتی حدود یک تا یک میلیارد و ۱۰۰میلیون تومان دارد و قیمت سوناتا نیز بین ۸۳۰ تا ۸۸۰میلیون تومان در نوسان است.

دارندگان هیوندا i۲۰ هم قیمتی بین ۳۸۰ تا ۴۱۰میلیون تومان اعلام کرده‌اند و قیمت هیوندا توسان نیز بین ۸۵۰ تا ۹۰۰میلیون تومان منغییر است.

اختلاف قیمت ۱۰۰میلیونی مزدا۳

برای مزدا۳ مدل ۲۰۱۷ هم قیمت‌های زیادی در بازار اعلام می‌شود که پایین‌ترین آن ۷۶۰ و بالاترین آن ۸۲۰میلیون تومان است.

خودرو‌های کیا چند؟

قیمت سراتو در بازار امروز بین ۶۰۰ تا ۶۵۰میلیون، اسپورتیج حدود ۹۸۰ تا یک میلیارد و ۱۰۰میلیون، اپتیما ۸۹۰ تا ۹۴۰میلیون و سورنتو یک میلیارد و ۵۰۰ تا ۶۲۰میلیون تومان در نوسان است.

قیمت روز محصولات رنو

فروشندگان رنو تلیسمان قیمتی بین ۸۴۰ تا ۹۰۰ میلیون و کولئوس یک تا یک میلیارد ۱۳۰میلیون تومان برای خودروهای خود اعلام کرده‌اند.

همچنین امروز قیمت هر دستگاه تویوتا راوفور مدل ۲۰۱۸ نیز حدود یک میلیارد و ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان اعلام شده است.

لکسوس مدل NX200t مدل ۲۰۱۷ در بازار ایران قیمتی بین یک میلیارد و ۹۸۰ تا دو میلیارد و ۱۵۰میلیون و لکسوس مدل NX300h نیز قیمتی حدود یک میلیارد و ۹۲۰ تا دو میلیارد و ۸۰میلیون تومان دارد.

قیمت روز خودروهای نیسان

قیمت جوک اسپرت ۲۰۱۷ بین ۶۶۰ تا ۷۱۰ میلیون و ایکس‌تریل ۲۰۱۸ حدود یک میلیارد و ۵۰ تا ۱۱۰میلیون تومان در نوسان است.

در این میان قیمت خودروهای برند فولکس نیز نوسان بالایی دارد؛ قیمت تیگوان در بازار امروز حدود یک میلیارد و ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون و پاسات حدود یک میلیارد و ۱۰۰ تا ۲۲۰میلیون تومان از سوی فروشندگان اعلام شده است.