۰ نفر

تغییر نام "وام ودیعه مسکن"

۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۷
کد خبر: 456320
تغییر نام "وام ودیعه مسکن"

به منظور رفع مشکلات شرعی «تسهیلات مرابحه خرید کالا»، به جای وام ودیعه مسکن، به‌منظور کمک مالی به مستأجران پرداخت می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، در جلسه فوق العاده شورای فقهی بانک مرکزی مقرر شد بانک‌ها به منظور کمک مالی به مستأجران به جای وام ودیعه مسکن، «تسهیلات مرابحه خرید کالا» اعطا کنند.

در این زمینه بخوانید

هشدار به متقاضیان وام ودیعه مسکن!

وام اجاره نیامده به فروش رفـت!

متقاضیان وام ودیعه از طرح ملی مسکن حذف می‌شوند؟

در پی اعلام دولت مبنی بر کمک مالی بانک‌ها به منظور حل بخشی از مشکل مستأجران ناشی از شرایط جاری کشور، جلسه فوق العاده این شورا با حضور رئیس کل بانک مرکزی و سایر اعضا تشکیل و پس از مشورت با سایر صاحب نظران، موضوع این کمک از عنوان «ودیعه مسکن» خارج شد.

البته این امر موضوعی بود که تعدادی از مراجع بزرگوار تقلید هم نسبت به آن شبهه فقهی داشتند و لذا در این جلسه مقرر شد بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی بتوانند به مستأجرانی که براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی در شرایط کنونی دچار مشکلات اقتصادی برای تأمین مخارج خود از جمله هزینه مسکن شده اند، تسهیلات «مرابحه خرید کالا و خدمات» اعطا کنند.

پیش از این رئیس کل بانک مرکزی نیز در یادداشت اینستاگرامی خود تصریح کرده بود این وام ودیعه نیست، بلکه تسهیلات کمک به ودیعه مستأجران است.