۰ نفر

ضربه نگرانی‌های موج دوم شیوع کرونا بر پیکر ارز مشهور

سقوط ارزش دلار به پایین‌ترین سطح ۲ساله!

۸ مرداد ۱۳۹۹، ۱۷:۳۲
کد خبر: 456153
سقوط ارزش دلار به پایین‌ترین سطح ۲ساله!

ارزش دلار آمریکا در روز چهارشنبه به دلیل فشار وارد شده بر فدرال رزرو برای به فکر بودن در خصوص مواضع سیاست‌گذاری مجدد به دلیل افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، به پایین‌ترین سطح دو ساله سقوط کرد.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ رویترز نوشت: به دلیل افزایش نگرانی‌های ناشی از آغاز موج دوم شیوع ویروس کرونا، ارزش دلار در روز چهارشنبه در برابر سایر ارزهای رایج ۰.۴درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین سطح خود طی دو سال اخیر رسید.

بازارها انتظار دارند سیاست‌گذاران فعلا از انتقاد دست نگاه دارند، اما افزایش نرخ مبتلایان و تنش‌ها سبب شده برخی تحلیلگران بتوانند راهنمایی‌هایی جدی را از طرف دولت فدرال پیش‌بینی کنند.

رئیس تحقیقاتی در بانک MUFG اذعان داشت: "این عوامل بدان معناست که ما باید انتظار ارزیابی بدبینانه‌تر از چشم‌انداز رشد اقتصادی داشته باشیم. با توجه به حرکت قابل توجهی که در آخرین جلسه داشتیم، همچنین احتمالا باید انتظار داشته باشیم مقداری توجه روی دلار آمریکا باشد."

در برابر سبد سایر ارزهای رایج، ارزش دلار با 0.4درصد کاهش به 93.41 رسید که پایین‌ترین سطح آن از ژوئن 2018 بود. میزان آن از زمان آخرین جلسه فدرال رزرو 3درصد تضعیف شده، زیرا از آن زمان بدهی خزانه‌داری ایالات متحده در معیار بازدهی، بیش از 20بیت بر ثانیه سقوط کرده است.

شاخص اعتماد مصرف‌کنند در ایالات متحده بیش از حد انتظار در ماه ژوئیه کاهش یافته و قدرت آن در دو ماهی که وضعیت بهبود یافت از دست رفته؛ که در نشانه‌ای دیگر، افزایش مبتلایان به کووید-19 سبب کاهش مصرف می‌شود.

رئیس استراتژیست FX در اوراق بهادار Nomura گفت: "با توجه به نگرانی‌ها در خصوص موج دوم ابتلا، بازارها گمان می‌کنند فدرال رزرو احتمالا موضع‌گیری سیاست‌گذاری جدیدی اتخاذ کند."

گفتنی است؛ یورو با 0.3درصد رشد، به ارزش 1.1762دلار معامله شد، اگرچه از بالاترین سطح 22ماهه خود در روز دوشنبه با ارزش 1.17815دلار پایین‌تر است. همچنین دلار با کاهش 0.25درصدی یک روزه، 104.82ین معامله شد.

سرمایه‌گذاران همچنین باید مراقب هرگونه نشانه‌ای مبنی بر افزایش بدهی‌های طولانی مدت فدرال رزرو، افزایش بازده سرمایه یا تورم بالاتر از آنچه در گذشته اعلام شده بود، زمانی که جلسه دو روزه آن در چهارشنبه به پایان می‌رسد، باشند.

تضعیف ارزش دلار همچنین سبب رشد دلار استرالیا و معامله این ارز در قیمت 0.7185دلار شد؛ پس از اینکه آمار نشان می‌داد قیمت‌های فروش در سه ماهه دوم سال به رکورد پایین‌ترین حد خود رسید، بالاترین سطح 15ماهه خود را تجربه کرد.