۰ نفر

آخرین وضعیت معاملات صندوق واسطه‌گری مالی یکم

صاحبان صندوق «دارا یکم» بخوانند!

۱۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۴:۰۲
کد خبر: 451108
صاحبان صندوق «دارا یکم» بخوانند!

هم‌اکنون هفت میلیون واحد «دارا یکم» به ارزش ۲۰میلیارد تومان در تعداد ۵۶هزار معامله در بازار سرمایه خرید و فروش می‌شود و ارزش هر واحد از صندوق واسطه‌گری مالی یکم، حدود ۲۷هزار تومان است.

اقتصاد آنلاین سارا محسنی؛ طی روزهای گذشته، سفارشات صندوق واسطه‌گری مالی یکم در روز چهارشنبه مورخ 11 تیرماه، مورد تایید ناظر بازار قرار نگرفت و این معاملات، ابطال شد. اما معاملات واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی یکم از روز شنبه مورخ 14 تیرماه به حالت عادی بازگشت.

این صندوق‌ها تا پیش از این بدون محدوده قیمت بوده و از طریق NAV (خالص ارزش دارایی‌ها) و بازارگردان‌ها کنترل می‌شد اما با توجه به شرایط هفته‌های اخیر بازار سهام، فاصله ارزش صندوق‌ها با NAV زیاد شد.

نماد معاملاتی صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم (دارا یکم) از روز گذشته، در زمان معاملات معمول بازار (8:30 تا 12:30) معامله نخواهد شد. بر این اساس زمان انجام معامله واحدهای صندوق سرمایه گذاری دارا یکم از ساعت 12:35 تا 13:45 و دوره سفارش‌گیری، از ساعت 12:35 تا 12:45 است.

در روزهای گذشته، «دارا یکم» در محدوده قیمت 32هزار تومان معامله می‌شد. اما در حال حاضر واحدهای این صندوق در محدوده 27هزار تومان در حال خرید و فروش است. گفتنی است؛ محدود شدن دامنه نوسان ۱۰ درصدی برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، از امروز اعمال می‌شود.