۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین خبر داد:

پیش بینی قیمت طلا (۱۳۹۹/۴/۱۵)

۱۵ تیر ۱۳۹۹، ۲۰:۰۰
کد خبر: 450860
پیش بینی قیمت طلا (۱۳۹۹/۴/۱۵)

نایب رییس دوم اتحادیه طلا با اشاره به افزایش مجدد قیمت ارز بیان کرد: رشد نرخ دلار باعث شده طلا به رقم‌های سرسام‌آوری برسد و تا زمانی که روند بازار ارز صعودی باشد، قیمت طلا و سکه گران‌تر خواهد شد.

اقتصاد آنلاین فاطمه اکبرخانی؛ محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت بازار طلا در نیمه تیر ماه توضیح داد: قیمت طلا و سکه دور از تصور و پیش‌بینی ما افزایش یافته و سرعت حرکت آن در مدار صعودی بالا است به طوریکه فقط در معاملات روز گذشته شاهد رشد 700هزار تومانی قیمت سکه و جهش 30هزار تومانی بهای هر گرم طلای 18عیار بودیم.

او ادامه داد: البته هیجانات بازار امروز به شدت روز گذشته نیست و حتی در برخی از ساعات قیمت‌ سکه و طلا کاهش یافته است تا جاییکه سکه طرح قدیم امروز با 500هزار تومان افت قیمت، از مرز10میلیون فاصله گرفت و به نیمه کانال 9میلیون تومان رسید.

او با بیان اینکه حباب سکه امامی به بالای یک میلیون تومان رسیده است، تصریح کرد: اگر افزایش نرخ ارز ادامه‌دار باشد قیمت طلا و سکه نیز به همین ترتیب گران‌تر خواهد شد.

قیمت طلا و سکه در بازار امروز

به گفته کشتی‌آرای، امروز قیمت هر گرم طلای 18عیار 927هزار تومان، بهای سکه طرح جدید 10میلیون و 250هزار تومان و سکه طرح قدیم 9میلیون و 500هزار تومان است.

همچنین هر قطعه نیم سکه با قیمت پنج میلیون و 200هزار تومان، ربع سکه سه میلیون تومان و سکه یک گرمی به ارزش یک میلیون و 500هزار تومان معامله می‌شود.