۰ نفر

پژو ۲۰۶ چند؟ ۱۳۹۹/۴/۱۱

۱۱ تیر ۱۳۹۹، ۸:۴۹
کد خبر: 449900
پژو ۲۰۶ چند؟ ۱۳۹۹/۴/۱۱

بررسی میدانی بازار خودروی پایتخت حکایت از قیمت‌های عجیب و غریبی برای خودروهای داخلی دارد، نرخ‌هایی که به اعتقاد کارشناسان نمی‌تواند مبنا قرار بگیرد و در عمل خرید و فروش‌ها در حد صفر است.

قیمت روز خودرو

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در گروه ایران‌ خودرو هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۳۸ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۱۷۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ V۸ به ۱۷۰ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار دنده ای ۲۱۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۲۶۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ به ۱۲۶ میلیون تومان، پژو پارس ۱۵۴ میلیون تومان و سمند ال‌ایکس ۱۲۹ میلیون تومان قیمت دارند.

قیمت پراید

در گروه سایپا نیز هر دستگاه پراید ۱۳۱ به ۷۶ میلیون تومان، تیبا صندوق‌دار ۸۷ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۹۵ میلیون تومان و ساینا ۹۶.۵ میلیون تومان قیمت خوردند.

قیمت یاد شده مربوط به خودروهای سفید رنگ هستند که در مقایسه با هفته گذشته تغییری را نشان نمی‌دهند.

با این حال، کارشناسان افزایش نرخ ارز در روزهای گذشته را عامل اصلی نوسان‌های قیمتی خودروها اعلام می‌کنند و معتقدند حتی اگر نرخ دلار کمی افت پیدا می‌کرد، می توانست بر کاهش قیمت‌ها موثر باشد.

به اعتقاد کارشناسان، در شرایط کنونی که اثر روانی دلار در افزایش قیمت‌ها مشهود است، اکثر آنانی که خودرو در اختیار دارند حاضر به فروش نیستند یا قیمت‌های غیرواقعی و بالا برای خودروهای خود تعیین می‌کنند که به هیچ عنوان نمی‌تواند مبنایی برای خرید و فروش در نظر گرفته شود. هر چند در این شرایط خریداری هم وجود ندارد.