۰ نفر

پوتین؛

آمریکا برای تامین انرژی خود به دنبال حل مشکلات با ایران و ونزوئلاست

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۲۰:۲۵
کد خبر: 619328
آمریکا برای تامین انرژی خود به دنبال حل مشکلات با ایران و ونزوئلاست

رییس جمهور روسیه گفت که آمریکا برای حل مشکل بخش انرژی در تلاش برای حل مشکلات خود با ایران و ونزوئلاست.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در جلسه هیئت دولت خود درباره تحریم‌های آمریکا و اروپا علیه بخش انرژی این کشور، گفت: «صادرات نفت روسیه به آمریکا از ۲ درصد فراتر نمی‌رود. واشنگتن با وجود اعمال تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران و ونزوئلا، اکنون برای حل مشکلات خود از طریق این دو کشور تلاش می‌کند.»

به گزارش الجزیره، پوتین در ادامه اظهارات خود با غیرقانونی خواندن تحریم‌ها علیه روسیه، خطاب به کشور‌های غیردوست گفت که روسیه به تعهدات خود در بخش انرژی پایبند است و  به صادرات انرژی از جمله انرژی‌هایی که از اوکراین عبور می‌کند ادامه خواهد داد.

او همچنین خاطرنشان کرد که کشور‌های غربی مردم خود را فریب می‌دهند و در تلاش هستند تا روسیه را مسئول قیمت بالای انرژی بدانند. راه حل‌های قانونی برای پاسخ قاطعانه به شرکت‌های خارجی که تولید خود را در روسیه بسته و متوقف می‌کنند، وجود دارد.

همزمان با حمله روسیه به اوکراین و اعمال تحریم‌ها علیه بخش انرژی روسیه، کشور‌های غربی و آمریکا با بحران رو به رو شده اند. محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک در اوایل هفته جاری اعلام کرد که در حال حاضر هیچ ظرفیتی در جهان وجود ندارد که بتواند جایگزین ۷ میلیون بشکه در روز صادرات روسیه شود. در همین حال، یک هیئت آمریکایی به ونزوئلا رفته تا درباره «امنیت انرژی و حفظ اقتصاد آمریکا» گفتگو کند.  

روز گذشته نیز وال استریت ژورنال به نقل از مقامات خاورمیانه و آمریکا نوشت که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی و محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی پس از درخواست‌های آمریکا برای گفتگو در دسترس نبوده اند. یک مقام آمریکایی در این خصوص گفته است انتظارات زیادی برای این تماس وجود داشت، اما این اتفاق نیفتاد.