۰ نفر

پس از رکوردشکنی‌ در بهمن ماه؛

قیمت اوراق وام مسکن به کانال ۱۱۰ هزار تومان برگشت

۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۲۷
کد خبر: 618902
قیمت اوراق وام مسکن به کانال ۱۱۰ هزار تومان برگشت

وام مسکن در مدار کاهش قیمت قرار گرفت. بهای هر برگه تسهیلات مسکن که در بهمن امسال رکورد بی سابقه ۱۷۰ هزار تومان را شکسته بود، هم اکنون در مدار کاهش قیمت قرار گرفته و بهای هر برگه آن امروز به کانال قیمت ۱۱۰ هزار تومان وارد شد.

اقتصاد آنلاین- پریسا شاکری؛ بهای هر برگه تسهیلات وام مسکن به کانال قیمت ۱۱۰ هزار تومان وارد شد و امروز هر برگه اوراق وام مسکن به طور میانگین با قیمت حدود ۱۱۷ هزار تومان معامله می شود.

این در حالی است که قیمت معامله اوراق مسکن دقایقی پیش در بازه قیمت کمتر هم ثبت شده است. برای دریافت وام مسکن بدون سپرده گذاری افراد می توانند اوراق وام مسکن را از فرابورس خریداری کنند.

برای هر یک میلیون تومان وام مسکن باید دو برگه تسهیلات مسکن خریداری کرد. به این ترتیب برای دریافت وام ۴۸۰ میلیون تومانی مسکن نیاز به ۹۶۰ برگه وام مسکن است و با قیمت فعلی اوراق وام مسکن یک زوج تهرانی برای دریافت سقف وام مسکن باید بیشتر از ۱۱۲ میلیون تومان بپردازند.

چندی پیش بانک مسکن برای کاهش قیمت اوراق تسهیلات مسکن، طرح فروش نیم بهای وام مسکن را تصویب کرد که بر اساس آن افراد می توانند اوراق وام مسکن را با ۵۰ درصد تخفیف بخرند اما باید وام خود را به جای ۱۲ سال در ۸ سال تسویه کنند و به جای پرداخت سود ۱۷.۵ درصد باید ۱۸ درصد سود وام بدهند.

بانک مسکن اعلام کرده است که افراد برای دریافت وام نیم بهای مسکن تا پایان اسفند ماه فرصت دارند و افرادی که از طریق بانک مسکن تا پایان اسفند برای دریافت وام نیم بهای مسکن اقدام کنند تا پایان اردیبهشت مهلت دارند که اوراق خود را خریداری نمایند.