۰ نفر

آخرین جزییات از تعیین حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۵۶
کد خبر: 617464
آخرین جزییات از تعیین حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱

به گفته وزیر کار تعیین حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ در حال بررسی است.

به گزارش اقتصادآنلاین، حجت الله عبدالملکی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: برای بررسی حقوق و دستمزد سال آینده کارگران، کمیته‌ای با ترکیب نمایندگان این قشر و کارفرمایان تشکیل دادیم و چندین جلسه در این راستا برگزار شد، تصمیم نهایی در این خصوص با نمایندگان جامعه کارگری و کارفرمایی است و وزارت کار به عنوان ضلع سوم در این جلسات حضور پیدا می‌کند.

پیش از این نیز  سردار علی‌حسین رعیتی‌فرد با بیان اینکه فصول و مواد قانون کار را که در رابطه با حقوق کارگران و کارفرماها مهم می باشد، بررسی می شود،  گفته بود: در تلاش هستیم تا بدانیم وضعیت ما در اجرای این قوانین چگونه است و هم اینکه جامعه کارگری کل کشور را از این قوانین منتفع کنیم.

سردار رعیتی‌فرد، در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه در دولت رییسی از خرد جمعی برای پیشبرد کارها استفاده می شود، تصریح کرد: در شورای عالی کار و در راستای تعیین حقوق و دستمزد کارگران برای سال ۱۴۰۱، پنج جلسه تشکیل شد و عدد سبد معیشت ۸ میلیون ۹۷۵ هزار تومان استخراج شد که رقم ۳۶.۴ درصد خوراکی و الباقی غیر خوراکی می باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: بر اساس تقویم و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، آخرین جلسه شورای کار ۲۱ اسفندماه است که در این زمان دستمزد کارگران تعیین تکلیف می‌شود.