۰ نفر

ملخ های صحرایی وارد کشور می شوند

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۵۴
کد خبر: 611913
ملخ های صحرایی وارد کشور می شوند

ملخ های صحرایی اوایل فروردین وارد کشور می شوند مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات از احتمال حمله ملخ صحرایی از اوایل فروردین به استان های جنوبی کشور خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، معین گفت: با توجه به شرایط اقلیمی این احتمال وجود دارد که اوایل فروردین حمله ملخ صحرایی به کشور صورت گیرد.

بهمن سال ۹۷ که نخستین بار حمله ملخ بعد از گذشت ۵۰ سال به کشور انجام شد، ابتدا وارد استان هرمزگان و سپس خوزستان، ایلام، سیستان و بلوچستان و برخی استان های جنوبی دیگر را در برگرفت.

به گفته او، گرچه حمله ملخ به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد، اما ابتدا استان‌های جنوبی را در بر می گیرد که بیشترین فشار بر هرمزگان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، جنوب فارس و جنوب کرمان خواهد بود. پیش بینی ها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه ملخ صحرایی به ۸۰ هزار هکتار برسد.

تاکنون ۱۰ میلیارد تومان اعتبار مبارزه علیه ملخ صحرایی تخصیص داده شده است. اخیرا علایی مقدم رییس سازمان حفظ نباتات  هشدار داده بود که با توجه به شرایط اقلیمی کشورهای مبدا از جمله عمان احتمال یورش مجدد ملخ‌ها به ایران اگر مابقی اعتبار تامین نشود،  با هجوم گسترده آفت ملخ صحرایی به کشور مواجه خواهیم بود.