۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش قیمت دلار در معاملات پشت ‌خطی؛ بازار منتظر توافق است؟

۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ۱۲:۴۳
کد خبر: 611872
کاهش قیمت دلار در معاملات پشت ‌خطی؛ بازار منتظر توافق است؟

در معاملات امروز بازار آزاد، دلار فردایی با ۲۰۰تومان کاهش به ۲۶هزار و ۶۵۰تومان رسیده است.

اقتصادآنلاین - صبا نوبری؛ بازار ارز که از ابتدای هفته افزایشی شده بود، از روز گذشته و با جدی‌تر شدن مذاکرات، اندکی کاهش بافت و به کانال ۲۶هزارتومان بازگشت.

در این ساعت از معاملات نیز، دلار آزاد که شب گذشته ۲۶هزار و ۸۵۰تومان قیمت خورده بود با اندکی کاهش دیگر یه محدوده قیمتی ۲۶هزار و ۶۵۰تومان رسیده است.

اما در بازار، معاملات نقدی به شدت کاهش پیدا کرده است و بیش‌تر معاملات پشت خطی و در محدوده قیمتی ۲۶هزار و ۶۰۰تومان انجام می‌شوند. 

کانون صرافان نیز قیمت دلار را ۲۵هزار و ۴۰تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۳۲۴تومان برای فروش اعلام کرده است که نسبت به روز گذشته کاهش ۱۰۰تومانی را نشان می‌دهد. در آخرین معاملات روز گذشته، دلار در صرافی‌ها با قیمت ۲۵هزار و ۱۵۴تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۳۹۸تومان برای فروش معامله می‌شد.

همچنین یورو در صرافی‌ها، با قیمت ۲۸هزار و ۷۳۹تومان برای خرید و ۲۹هزار و ۱۰۴تومان برای فروش معامله می‌شود. روز گذشته یورو در صرافی‌ها، ۲۸هزار و ۵۵۳تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۹۲۵تومان برای فروش قیمت خورده بود.

صرافی ملی نیز قیمت دلار را با حدود ۳۰تومان کاهش، ۲۵هزار و ۲۳۳تومان برای فروش و ۲۴هزار و ۹۸۲تومان برای خرید اعلام کرده است.

روز‌ گذشته دلار در صرافی ملی با قیمت ۲۵هزار و ۳۰۳تومان برای فروش و ۲۵هزار و ۵۱تومان برای خرید معامله می‌شد.

یورو نیز در تابلوی این صرافی با قیمت ۲۹هزار و ۶۴۷تومان برای فروش و ۲۹هزار و ۳۵۲تومان برای خرید نمایان شده است در حالی که روز چهارشنبه یورو در صرافی ملی ۲۸هزار و ۶۴۲تومان به فروش می‌رسید و قیمت خرید آن از فروشنده ۲۸هزار و ۳۵۷تومان است.

این روزها مذاکرات به حساس‌ترین مراحل خود رسیده و طرفین نیز این موضوع را تایید می‌کنند. اما به نظر می‌رسد با وجود تمام اخبار ضدونقیضی که به گوش می‌رسد، بازار ارز سعی دارد تا به استقبال توافق برود و به نتیجه مذاکرات خوشبین است. کاهش شدید معاملات نقدی در بازار نیز نشانگر این است که ریسک معاملات در قیمت‌های فعلی بالاست و احتمال دستیابی به توافق از دید معامله‌گران افزایش یافته است. حال باید دید در روزهای آتی، چه اخباری از وین به بازار می‌رسد تا مسیر نهایی دلار را مشخص کند.