۰ نفر

وعده افزایش حقوق سربازان پوچ شد؟

۲۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۴:۴۷
کد خبر: 611042
وعده افزایش حقوق سربازان پوچ شد؟

با لغو شدن مصوبه کمیسیون تلفیق برای خرید سربازی عده‌ای از لغو افزایش حقوق سربازان در سال آینده خبر دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  چندی پیش شهریار حیدری عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۱ در واکنش به احتمال لغو افزایش حقوق سربازان تأکید کرد که مصوبه کمیسیون تلفیق درباره افزایش حقوق سربازان در سال آینده منتفی نشده است و در صورت تصویب مجلس و تأیید شورای نگهبان در سال ۱۴۰۱ اجرا می شود چراکه حقوق سربازان از محل تبصره ۷ بودجه تأمین می شود و ربطی به موضوع خرید سربازی ندارد.

منابع حقوق سربازان کاهش یافت؟

صبح امروز نیز حمیدرضا حاجی بابایی در نشست خبری که در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخباری درباره کاهش منابع حقوق سربازان منتشر شده است، گفت:   میزان افزایش حقوق سربازان در سال آینده در حال بررسی است و تا یکی دو روز آینده نتایج آن اعلام می شود. حقوق سربازان نسبت به سال گذشته افزایش می یابد، اما در منابع بودجه برای تأمین حقوق سربازان ابهام هایی میان نظرهای این کمیسیون، کارشناسان و ستاد کل نیروهای مسلح وجود دارد.

او افزود: هر آنچه در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه مصوب شده، بررسی خواهد شد. اجازه نمی‌دهیم فردی به صورت شخصی به موضوعات ورود کند و همه مصوبات کمیسیون جمعی، شفاف و روشن است. هیچ پشت پرده‌ای در کمیسیون تلفیق وجود ندارد. وجود ندارد. هر یک از نمایندگان می‌توانند در جلسات کمیسیون تلفیق حاضر و اظهارنظر کنند.

ابهام در خرید خدمت سربازان متاهل

رییس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در پاسخ به سوال دیگری درخصوص اینکه آیا نظر ستاد کل نیروهای مسلح درباره خرید خدمت سربازی برای مشمولان خارج از کشور و معافیت مشمولان متأهل با ۲ فرزند اخذ شده است، گفت: درخصوص بحث سربازی پیشنهادات متنوعی مطرح شد، در مرحله اول مصوبه‌ای داشتیم که در گام بعدی این مصوبه تعدیل شد. مصوبه دیگر درباره مشمولان خارج از کشور بود، همکاران معتقد بودند در صورت لحاظ کردن اصل ۱۱۰ قانون اساسی و با همکاری دولت، می‌توان شرایطی فراهم کرد که ایرانیان مشمول خارج از کشور کارت پایان خدمت خود را دریافت کنند.

جمهوری اسلامی موافق خرید و فروش سربازی نیست

وی ادامه داد: موضوع دیگری نیز بود مبنی بر پیش بینی مبلغی برای خرید سربازی که از آنجا که نظام جمهوری اسلامی نظر مساعدی نسبت به خرید و فروش سربازی ندارد، همکاران مطرح کردند که صدها هزار نفر در کشور هستند که بیش از ۳۰ سال سن داشته و دارای ۲ فرزند نیز هستند و بهتر است شرایطی فراهم شود که این افراد از سربازی معاف شوند. با این اقدام، از یک سو می‌توانند وارد بازار کار شوند، از سوی دیگر معیشت خانواده آن‌ها تامین می‌شود. همچنین انگیزه‌ای برای ازدواج و فرزندآوری ایجاد خواهد شد. البته این مصوبه منوط به رعایت اصل ۱۱۰ قانون اساسی و تصویب در صحن علنی است.

حاجی بابایی درباره اینکه آیا نظر ستاد کل نیروهای مسلح درخصوص موضوع مذکور گرفته شده است، گفت: صحبت‌هایی شده است، اما نمی‌توان به صورت شفاهی آن را پیش برد. اگر موضوع مذکور در صحن علنی مجلس مصوب شد، موضوع در شورای نگهبان پیگیری می‌شود.