۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

حمایت رییس جمهور از اجرای رتبه بندی معلمان

۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۵۹
کد خبر: 607017
حمایت رییس جمهور از اجرای رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: مطالبات معلمان در جای خود مهم است و همه در تلاشیم که این مطالبات به شیوه‌ای منطقی محقق شود و از معلمان هم می‌خواهم در طرح مطالبات خود از شیوه‌های برهان و استدلال بهره بگیرند و به مسیرهای مورد اراده دشمنان، سوق داده نشوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در سفر یک‌روزه خود به استان مازندران در دیدار با فرهنگیان نوشهر و چالوس با اشاره به جایگاه برجسته دستگاه تعلیم و تربیت، اظهار کرد: تلاش معلمان در تربیت نسل آینده کشور، بسیار حائز اهمیت است؛ بسیاری از دانش‌آموزانی که در راه انقلاب جان خود را فدا کرده و شهید شده‌اند و ظهور و بروز دانشمندان و افتخارآفرینان المپیادهای علمی، و... را حاصل زحمات معلمان دلسوز و فرهیخته می‌دانم و از آنها تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: با نگاه به تاریخ آموزش از گذشته تاکنون، در می‌یابیم که اگر در نظام آموزشی، چه در سطح آموزش عمومی و چه در سطح عالی، از الگوی بومی استفاده شود، موفقیت‌های خوبی حاصل می شود و اگر از الگوی بومی فاصله بگیریم، به نسبت فاصله‌ای که ایجاد کرده ایم، متضرر خواهیم شد.

نوری ادامه داد: مطالبات معلمان در جای خود مهم است و همه در تلاشیم که این مطالبات به شیوه‌ای منطقی محقق شود و از معلمان هم می‌خواهم در طرح مطالبات خود از شیوه‌های برهان و استدلال بهره بگیرند و به مسیرهای مورد اراده دشمنان، سوق داده نشوند و تأکید ما این است مطالبات به روش عالمانه طرح شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نظام رتبه‌بندی، گفت: تقریباً در هر جلسه هیأت دولت، این موضوع طرح می‌شود؛ این طرح باید همراه با سند تحول بنیادین اجرایی و عملیاتی شود زیرا  با هدف رشد صلاحیت حرفه‌ای معلمان تنظیم شده تا کیفیت آموزش و جایگاه نظام آموزشی ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه رییس جمهور و رییس مجلس و شورای نگهبان با اجرای طرح رتبه بندی مخالفتی ندارند، و این طرح در حال انجام مراحل اداری است که ان‌شاءلله به زودی در این خصوص اخبار خوبی به معلمان خواهد رسید.

وی گفت: در حال حاضر مذاکرات با دولت ادامه دارد تا بودجه لازم برای رتبه‌بندی در سال آینده به طور کامل تأمین شود.

نوری هم‌چنین به مشکلاتی چون بیمه تکمیلی، سرانه مدارس و معوقه بازنشستگی همکاران اشاره کرد و گفت: در این زمینه‌ها، رایزنی های لازم انجام گرفته  و تلاش می کنیم این مشکلات را نیز از سر راه آموزش و پرورش برداریم.

در این نشست تعدادی از معلمان، مدیران مدارس، فرهنگیان بازنشسته و دانشجومعلمان به طرح دیدگاه‌های خود پرداختند و ایده‌ها و نقدهای خود را در حضور وزیر طرح کردند.