۰ نفر

سقوط آزاد سهام فیس بوک

۱۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۸
کد خبر: 607014
سقوط آزاد سهام فیس بوک

سهام شرکت مادر فیسبوک یعنی متا پس از بسته شدن بازارها در پی انتشار یک گزارش درآمد سه ماهه غیرقابل تحمل، برای اولین بار از زمانی که این شرکت تغییر نام داد، دچار سقوط آزاد شد.

به گزارش راشاتودی، سهام شرکت مادر فیسبوک یعنی متا پس از بسته شدن بازارها در روز چهارشنبه در پی انتشار یک گزارش درآمد سه ماهه غیرقابل تحمل، برای اولین بار از زمانی که این شرکت تغییر نام داد، دچار سقوط آزاد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، هنگامی که بازارها در ساعت 4 بعدازظهر به وقت محلی بسته شدند، سهام این شرکت به 323 دلار در هر سهم رسید، اما تنها نیم ساعت بعد به 249 دلار سقوط کرد و تقریباً 23 درصد کاهش یافت. تنها در 11 دقیقه اول معاملات پس از شروع ساعت کاری، 16 میلیارد دلار از ارزش بازار متا از بین رفته بود.

آنچه باعث فروش سهام متا شد، گزارش سه ماهه این شرکت بود که درآمد، سود هر سهم و تعداد کاربران فعال روزانه و ماهانه کمتر از رقم مورد انتظار سرمایه گذاران را نشان داد.

شبکه خبری سی ان بی سی با استناد به نظرسنجی پایگاه رفینیتیو Refinitiv از تحلیلگران بازار گزارش داد در حالی که سرمایه گذاران حدود 30.15 میلیارد دلار انتظار داشتند، ارقام فیس بوک 27 تا 29 میلیارد دلار را نشان داد.

بر اساس این گزارش، سود هر سهم به 3.67 دلار رسید که کمتر از 3.84 دلار مورد انتظار بود.

تعداد کاربران فعال روزانه (DAU) به 1.93 میلیارد نفر رسید که کمتر از 1.95 میلیارد مورد انتظار بود، در حالی که کاربران فعال ماهانه (MAU) نیز کمتر از رقم 2.95 بود که پیش بینی می شد و به گفته پایگاه اینترنی استریت اکانت به 2.91 میلیارد رسید.

این اولین گزارش فصلی از زمانی است که زاکربرگ اعلام کرد که این غول رسانه اجتماعی نام خود را به متا Meta تغییر می‌دهد تا تمرکز خود را بر متاورس آینده بهتر نشان دهد و برندهای موجود فیس‌بوک، اینستاگرام و واتس‌اپ را در بر بگیرد.