۰ نفر

خبر خوب از افزایش پرداخت وام های فوری

۱۴ بهمن ۱۴۰۰، ۲۰:۴۹
کد خبر: 606820
خبر خوب از افزایش پرداخت وام های فوری

صالح آبادی خاطرنشان کرد که از سوی بانک مرکزی تا پایان سال بسته‌ای از تسهیلات خرد با تضامین سهل‌تر و با رتبه اعتباری مناسب تهیه و ابلاغ می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، رییس کل بانک مرکزی گفت: امیدواریم تا پایان امسال بسته‌ای در ارائه تسهیلات خرد با تضامین سهل‌تر و با رتبه اعتباری مناسب به شبکه بانکی اعلام کنیم.

صالح‌آبادی درباره اجرای تکالیف بودجه‌ای توسط شبکه بانکی اظهار کرد: انتظارات از بانک‌ها برای پرداخت وام‌های خرد چون وام ازدواج، مسکن و ... بالاست و آن‌ها باید منابع و نقدینگی خود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند تا بتوانند تکالیف قانونی را به نحو احسنت انجام دهند.

علی صالح آبادی گفت: اگر بتوانیم با اعتبار سنجی مناسب، مشتری را به درستی تشخیص بدهیم؛ آنگاه می شود با تضامین آسان تری به مشتریان حائز شرایط، این وام ها را اعطا کنیم که در نتیجه این موضوع، رضایت عمومی ایجاد خواهد شد.

وی تاکید کرد: اخیرا در بحث وام‌های خرد مواردی مطرح شد که پرداخت آن‌ها تسهیل شود و بانک مرکزی نیز به دنبال اجرای این موضوع است و پرداخت وام بدون ضامن به این معنی نیست که سرفصل جدیدی برای پرداخت وام جدید تعریف شده بلکه در چارچوب ضوابط باید شرایط پرداخت وام‌های خرد بدون ضامن صورت بگیرد. البته در راستای پرداخت تسهیلات بدون ضامن باید به افزایش ریسک بانک‌ها نیز توجه شود و نباید پرداخت این وام بانک‌ها به ریسک‌پذیری بانک‌ها لطمه بزند.

از نُهم بهمن طبق ابلاغ وزارت اقتصاد به بانک های زیر نظر این مجموعه، اعطای تسهیلات زیر صد میلیون تومان بدون ضامن و بر مبنای اعتبارسنجی اعمال خواهد شد.

مشروح این خبر را در این لینک بخوانید