۰ نفر

پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به بازنشستگان؟

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۰۲
کد خبر: 606459
پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی به بازنشستگان؟

رییس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور، گفت: پرداخت تسهیلات بانکی ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی ارتباطی به کانون های بازنشستگی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی اصغر بیات، اظهار داشت: در روزهای اخیر مطالبی مبنی بر مشارکت دفاتر کانون‌های کارگران بازنشسته کشور در موضوع پرداخت تسهیلات بانکی ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی منتشر شده است که صحت ندارد.

وی افزود: پرداخت این تسهیلات که بر اساس دستور ریاست جمهوری و وزارت امور اقتصادی و دارایی بر عهده بانک‌های مختلف گذاشته شده است، بر حذف ضامن و تنها با ارائه تعهد کسر از اقساط تاکید دارد و کانون‌های بازنشستگی هیچ نقشی در این زمینه ندارند.

بیات ادامه داد: بازنشستگانی که متقاضی دریافت این تسهیلات هستند می‌توانند از طریق  شعب بانکی اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: پرداخت این تسهیلات از قبل نیز وجود داشته و تنها اخذ ضامن حذف شده است. ضمن آنکه حسب شرایط کرونایی و بر اساس اعلام مسئولان بانک، تمامی خدمات مربوطه نیز به صورت غیر حضوری قابل انجام است.

رییس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور با تاکید بر ضرورت هر چه بیشتر حفظ سلامت بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی در شرایط کرونایی، گفت: بازنشستگان و مستمری بگیران از هر گونه مراجعه حضوری به دفاتر کانون‌های شهرستانی و استانی جهت دریافت وام‌های مذکور خودداری کنند.