۰ نفر

خبر خوب؛ ایرادات لایحه رتبه بندی معلمان برطرف شد

۱۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۱۴
کد خبر: 606325
خبر خوب؛ ایرادات لایحه رتبه بندی معلمان برطرف شد

نجار گفت: ایرادهای وارده از سوی شورای نگهبان به طرح رتبه‌بندی معلمان برطرف شده و این لایحه به زودی تقدیم مجلس می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرپرست مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: ایرادهای وارده از سوی شورای نگهبان به طرح نظام رتبه‌بندی معلمان برطرف شده و این لایحه در روزهای آینده تقدیم مجلس یازدهم می‌شود.

به گفته معاون اداری، برنامه‌ریزی و منابع‌انسانی وزارت آموزش و پرورش با توجه به اینکه ایرادهای مد نظر شورای نگهبان برطرف شده، امید زیادی داریم که لایحه رتبه‌بندی خیلی‌زود در مجلس تصویب شده و بعد هم برای اجرا توسط ریاست‌جمهوری ابلاغ شود.

عباس نجار می گوید ارتقای شأن، جایگاه و منزلت معلمان را یکی از اهداف اجرای طرح رتبه‌بندی است و معلمان تحصیل‌کرده و فرهیخته ما نباید دغدغه مالی داشته باشند و دولت سیزدهم برای رفع مشکلات مالی معلمان و همچنین پاسخگویی به مطالبات آنها با برنامه وارد میدان کار شده است.

تغییر مدیران کل برای افرایش کیفیت اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین است

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تغییر و تحولات مدیران کل در استان‌ها می گوید هدف از تغییرها افزایش کیفیت اجرای برنامه‌های سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش است و برای حرکت به سوی تعالی و پیشرفت در حوزه اهداف نظام آموزشی کشور به این تغییرها و تحول‌ها نیازمندیم.

نجار همچنین با ذکر اینکه معلمان باید از بین افراد دغدغه‌مند و فرهیخته گزینش شوند می گوید: برای اینکه دانش‌آموزان و محصلان امروز ما به افراد فرهیخته‌های در آینده مبدل شوند، باید افراد فرهیخته را در جایگاه معلمی به کار بگیریم و به همین خاطر معاونت منابع انسانی وزارت‌خانه در این حوزه برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده که به زودی در این باره اطلاع‌رسانی خواهد شد.