۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای ۱۳ بهمن / عقب نشینی از کانال ۲۸ هزار تومانی

۱۲ بهمن ۱۴۰۰، ۱۷:۴۷
کد خبر: 606153
پیش بینی قیمت دلار برای ۱۳ بهمن / عقب نشینی از کانال ۲۸ هزار تومانی

امروز بازار ارز تقریبا با ثبات بود اما از ظهر دلار آزاد اندکی کاهش را تجربه کرد.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ دلار آزاد که روز گذشته در قیمت ۲۷هزار و ۹۳۰تومان معامله می‌شد امروز کمی دیگر کاهش یافت و در این ساعت از معاملات در قیمت ۲۷هزار و ۷۵۰تومان معامله می‌شود.

در صرافی‌ها و طبق اعلام کانون صرافان نیز، دلار نسبت به صبح حدود ۲۰تومان کاهش یافته و در قیمت ۲۴هزار و ۹۲۷تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۱۰۰تومان برای فروش قیمت خورده است.

کانون صرافان دیروز قیمت دلار را ۲۴هزار و ۸۷۷تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۱۵۸تومان برای فروش اعلام کرده بود.

یورو نیز در این ساعت از معاملات در قیمت ۲۸هزار و ۱۱۰تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۵۲۶تومان برای فروش قیمت خورده است که نسبت به صبح حدود ۱۰۰تومان کاهش را نشان می‌دهد. در آخرین ساعات از معاملات روز گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸هزار و ۲۸۷تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۶۱۷تومان برای فروش قیمت خورده بود.

صرافی ملی قیمت دلار را نسبت به روز گذشته حدود ۱۰۰تومان کاهش داده و به این ترتیب این اسکناس آمریکایی با قیمت ۲۴هزار و ۷۵۷تومان برای خرید و ۲۵هزارتومان برای فروش در این صرافی نمایان شد.

روز گذشته دلار در صرافی ملی، ۲۴هزار و ۸۶۹تومان برای خرید و ۲۵هزار و ۱۱۹تومان برای فروش تعیین شده بود.

یورو نیز امروز در این صرافی با قیمت ۲۸هزار و ۱۵۷تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۴۴۰تومان برای فروش معامله می‌شود در حالی که نسبت به دیروز ۱۰۰تومان کاهش یافته است و روز گذشته در قیمت ۲۸هزار و ۲۴۸تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۵۳۲تومان برای فروش معامله می‌شد.

امروز بازار ارز تقریبا در ثبات به کار خود ادامه داد، اما بنظر می‌رسد تحت تاثیر اخبار رفع تحریم یکی از نفتکش‌های مرتبط با ایران دلار آزاد اندکی کاهش را تجربه کرده باشد. هرچند در مجموع با امیدواری فعالان بازار به دستیابی ایران به یک توافق با غرب، بنظر می‌رسد ثبات فعلی قیمت دلار تا زمانی که اخبار جدی‌تری از وین به گوش برسد، ادامه خواهد داشت.

این روزها بازار ارز بیش از هر زمانی از تصمیمات ناگهانی خودداری می‌کند و چشم انتظار اخبار جدیدی از وین است تا مسیر خود را انتخاب کند. هرچند برخی معتقدند که خودداری دلار از کاهش بیشتر قیمت به دلیل طولانی شدن روند دستیابی به توافق است، اما تحلیلگران توقف دلار در محدوده فعلی خود را نشانه این می‌دانند که امیدهای زیادی برای دستیابی به یک توافق در میان معامله‌گران وجود دارد و به همین دلیل است که دست از معامله کشیدند.