۰ نفر

تنها شرط دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

۵ بهمن ۱۴۰۰، ۲۲:۳۳
کد خبر: 603871
تنها شرط دولت برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی

رییسی گفت: خط قرمز ما در حذف ارز ترجیحی معیشت مردم است و به هیچ عنوان در اصلاحات اقتصادی راضی به آسیب‌دیدن سفره مردم نمی‌شویم‌.

به گزارش اقتصادآنلاین، رییسی با اشاره به وضعیت قیمت ها در بازار  خاطرنشان کرد: کنترل قیمت‌ها مساله مهم است که ستاد تنظیم بازار چنین مسئولیتی دارد. دولت در کنترل قیمت فولاد و سیمان موفق شده است، قیمت برخی کالاها هم کاهش یافته است. بسیاری از کالاها دلاریزه نشده است، ولی گران شده اند که دولت موظف به کنترل قیمت این کالاهاست. دولت استانداران را در این زمنیه موظف کرده است تا بر قیمت‌ها نظارت داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که چگونه تبعات حذف ارز ترجیحی را مدیریت می کنید، تصریح کرد: برای دولت سیزدهم ارز ترجیحی باقی نمانده بود و دولت قبلی همه آن را مصرف کرده بود. من هم غافل گیری را نمی پسندم و چنین چیزی در قاموس من نیست و شوک به بازار را هم نمی پسندم. ارز 4200 تومانی در مقطعی برای حل مشکلی ایجاد شد، اما مشکلات جدی ایجاد کرده است که باید دو سه سال قبل مشکل حل می شد ولی نشد زیرا زمینه های فساد و رانت در این ارز وجود دارد.

رییس جمهور اضافه کرد: در این زمینه باید اجماع نسبی میان دولت و مجلس وجود داشته باشد. نخبگان و مردم باید اقناع شوند. باید تبعات ارز 4200 تومانی برای مردم به خصوص اقشاز ضعیف جبران شود. باید ارز به مردم داده شود نه واردکننده. باید مبلغی به مردم در ازای افزایش قیمت ها داده شود که بهتر است به شکل کارت خرید باشد. درباره حذف یارانه نان و دارو برنامه نداریم. خط قرمز ما معیشت مردم است اما اصلاحات اقتصادی از ضرورت های کشور است و باید سال‌های قبل انجام می شد.

برای مشاهده مشروح چهارمین گفت و گوی زنده رییس جمهور با مردم اینجا کلیک کنید