۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

واکنش بازار ارز به سیگنال‌ های مثبت مذاکرات

۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۴۲
کد خبر: 603836
واکنش بازار ارز به سیگنال‌ های مثبت مذاکرات

بازار ارز امروز در واکنش به اخبار مثبت مذاکرات وین، اندکی کاهش قیمت را تجربه کرد.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ با انتشار برخی اخبار مثبت از سوی مذاکره‌کنندگان در وین، همچون آمادگی ایران برای مذاکره با آمریکا و یا حتی احتمال آزادی زندانیان آمریکایی در صورت رفع تحریم‌ها، بازار امروز واکنش نشان داد و قیمت دلار اندکی کاهش یافت.

در معاملات صبح، بازار ارز نسبت به معاملات عصر دیروز تغییر چندانی نداشت و قیمت آن اندکی کاهش یافت. اما در معاملات عصر این کاهش قیمت ادامه یافت و در این ساعت از معاملات دلار آزاد در محدوده قیمت ۲۸هزارتومان معامله می‌شود.

همچنین طبق اعلام کانون صرافان، دلار در صرافی‌ها با حدود ۱۰۰تومان کاهش با قیمت ۲۵هزارتومان برای خرید و ۲۵هزار و ۳۸۰تومان برای فروش معامله شد. یورو نیز در صرافی‌ها کاهش قیمت داشت و در معاملات عصر، ۲۸هزار و ۵۰۰تومان برای خرید و ۲۸هزار و ۸۲۹تومان برای فروش تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت دلار و یورو را نسبت به دیروز کاهش داده است. به این ترتیب دلار با حدود ۳۰۰تومان کاهش در صرافی ملی، ۲۵هزار و ۴۲۱تومان برای فروش و ۲۵هزار و ۱۶۸تومان برای خرید قیمت خورده است. یورو نیز با همین مقدار کاهش، در تابلوی این صرافی، ۲۸هزار و ۸۲۳تومان برای فروش و ۲۸هزار و ۵۳۶تومان برای فروش نمایان شد.

در سامانه نیما، دلار آمریکا، ۲۴هزار و ۴۲۳تومان برای خرید و ۲۴هزار و ۶۴۶تومان برای فروش قیمت خورده است. یورو نیز در این سامانه با قیمت ۲۷هزار و ۶۳۰تومان برای خرید و ۲۷هزار و ۸۸۱تومان برای فروش معامله می‌شود.

به نظر می‌رسد بازار بیش از هر زمان دیگری چشم به انتظار رسیدن اخبار از وین باشد. البته نه گمانه‌ زنی‌هایی از آن دست اخباری که طی روزهای گذشته مطرح شد. بلکه اخباری مبنی بر توافق میان طرفین که بتواند بازار ارز را تکان بدهد.