۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قیمت طلا و سکه بعد از توافق چه خواهد شد؟

۵ بهمن ۱۴۰۰، ۱۸:۱۱
کد خبر: 603830
قیمت طلا و سکه بعد از توافق چه خواهد شد؟

یک کارشناس در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین بیان کرد که متاسفانه بازار طلای داخل کاملا به اخبار سیاسی وابسته است و این موضوع چندان مطلوب نیست.

اقتصادآنلاین – صبا نوبری؛ قیمت طلا و سکه امروز در معاملات صبح اندکی کاهش یافت و قیمت هر گرم طلای ۱۸عیار به یک میلیون و ۲۳۶هزارتومان و هر انس طلای جهانی، ۱۸۴۱دلار رسید.

نیم سکه نیز ۶میلیون و ۸۲۰هزارتومان قیمت خورده و ربع سکه نیز با قیمت ۳میلیون و ۸۱۰هزارتومان معامله می‌شود. 

همچنین هر سکه یک گرمی در این ساعت از معاملات ۲میلیون و ۲۷۷هزارتومان قیمت خورده است.

در همین رابطه عبادالله محمدولی، کارشناس بازار سکه و طلا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: طی ماه‌های گذشته ما در بازار طلا شاهد سیر صعودی بودیم و حتی قیمت هر مثقال طلا به ۵میلیون و ۵۰۰هزارتومان نیز رسید و دلیل این موضوع نیز مذاکرات بود و تاثیری که بر روی بازار داشت.

وی افزود: اما در هفته‌های گذشته به دلیل امیدواری فعالان بازار پیرامون به نتیجه رسیدن مذاکرات، قیمت طلای خام تا ۵میلیون و ۵۰هزارتومان نیز پایین آمد اما در روزهای گذشته شاهد احیای قیمت‌ها بودیم.

به گفته این فعال صنعت طلا، این موضوع نمایانگر وابسته بودن وضعیت بازار طلای داخل به اخبار سیاسی است و اتفاق نگران‌کننده‌ای است.

محمدولی ادامه داد: آینده قیمت طلا کاملا به نتیجه مذاکرات وابسته است اما اگر بخواهیم درباره شکل طبیعی بازار صحبت کنیم باید بگویم با افزایش قیمت اونس جهانی طلا و سایر عوامل، انتظار افزایش قیمت‌ها را داریم.

وی خاطرنشان کرد: البته اگر توافق انجام شود، قیمت طلا اندکی کاهش خواهد یافت اما به نظر من قیمت‌ها دوباره احیا می‌شود و تفاوت خیلی شدیدی با قیمت امروز نخواهد داشت. خصوصا اینکه هرچه به پایان سال شمسی نزدیک شویم، تقاضا برای طلا در شب عید نیز بالا خواهد رفت.

محمد ولی درباره حباب سکه گفت: امروز حباب سکه امامی حدود ۲۵۰هزارتومان است که به نظر من با توجه به ارزش افزوده‌ای که ضرب سکه به دنبال دارد، نمی‌توان آن را حباب محسوب کرد و در واقع همان قیمت تمام شده طلا است.