۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بررسی روند قیمتی بیت کوین

۲۶ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۰۷
کد خبر: 600160
بررسی روند قیمتی بیت کوین

اصلی‌ترین حمایت فعلی بیت کوین، شاخص ترس و طمع به حداقل خود در ۶ ماه گذشته رسید.

اقتصاد آنلاین - روح اله شهبازی؛ بیت‌کوین همچنان زیر مقاومت مورب سفید تشکیل شده از ۱۰ نوامبر قرار گرفته و تا زمانی که زیر این مقاومت قرار دارد باید دید نزولی میان‌مدت به آن داشته باشیم.

بررسی روند قیمتی بیت کوین

 

دوشنبه ۱۰ ژانویه عصر، قیمت بیت‌کوین افت ۵ درصدی داشت که حمایت فیروزه‌ای تشکیل شده از ۲۱ سپتامبر (۱۱۱ روز پیش)، با قدرت قیمت را روی ۳۹۵۵۰ حمایت کرد و برای نخستین بار در ۶ ماه گذشته شاخص ترس و طمع به شدیدترین حالت ترس یعنی عدد ۱۰ رسید.

بررسی روند قیمتی بیت کوین

آخرین بار وقتی که این شاخص به ۱۰ رسید قیمت بیت‌کوین ۲۹۳۰۰ بود که پس از آن بیت‌کوین شروع به اوج گرفتن کرد این بار گرچه قیمت پرش خوبی داشت اما هنوز به سختی می‌توان نشانه‌ای برای شروع حرکت صعودی در میان‌مدت پیدا کرد.

بررسی روند قیمتی بیت کوین

بهترین کار برای سرمایه‌گذاران بلندمدت در این شرایط، اختصاص چند درصد از سرمایه خود به خرید در قیمت‌های پایین است تا هم در صورت افت بیشتر توانایی خرید بیشتر و کاهش میانگین قیمت خود را داشته باشند و هم زمانی که نشانه‌ای صعودی در بازار پیدا شد از قیمت‌های پایین جا نمانده باشند.

در ادامه به ترتیب به بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت با جزییات بیشتر برای علاقه‌مندان می‌پردازیم.

برای پیش‌بینی بهتر اینکه آیا حمایت قوی ۳۹۵۰۰ خواهد شکست یا بازار صعودی در راه است بهتر است آنچه که بر سر حمایت قوی قبلی یعنی ۴۶۲۰۰ آمد را بررسی کنیم.

بررسی روند قیمتی بیت کوین

در بازه زمانی بالا شاهد تشکیل دو الگوی مثلث کاهشی (Descending Triangle) هستیم. در این الگو قیمت بین یک حمایت ایستا (قاعده) و مقاومت مورب (ضلع بالا) گیر می‌افتد و باید دید قیمت در حال تضعیف کدام دیوار است به عبارتی قیمت سعی دارد کدام‌یک را بشکند. در مثلث چپ قیمت در برخورد آخر قعر قوی‌تری نسبت به قعر قبلی خود تشکیل داد و قیمت از بالا شکست. اما در مثلث سمت راست راس و قعر آخر بسیار ضعیف بود و نشانه افت قیمت بود.

فعلا نشانه‌ای صعودی در میان‌مدت برای بیت‌کوین دیده نمی‌شود اما در صورت افت دوباره قیمت به محدوده ۳۹ هزار فرصت خوبی برای ورود پله‌ای است. یکی از نشانه‌های صعودی شدن یا نزولی شدن بیت‌کوین تقاطع میانگین حرکتی‌های مهم است و فعلا تقاطعی مثبت دیده نمی‌شود.

بررسی روند قیمتی بیت کوین

در حالی که شنبه ۲۵ دی قیمت در محدوده شکاف آخر هفته CME در حال رفت برگشت بود، نزولی‌ترین سناریو برای بیت‌کوین تشکیل الگوی سر و گردن در بازه روزانه است و سپس تست میانگین حرکتی ۲۰۰ هفتگی قبل از حرکت به سمت رکود قیمتی جدید است.

بررسی روند قیمتی بیت کوین

میانگین حرکتی ۲۰۰ هفته قوی‌ترین حمایت تاریخی بیت‌کوین بوده است. تحلیلگران اعتقاد دارند قیمت هر چند وقت یکبار با تماس با این حمایت جان دوباره می‌گیرد. این حمایت (خط قرمز) هم اکنون حدود ۲۰ هزار دلار قرار گرفته است.

بررسی روند قیمتی بیت کوین

همان‌طور که بری سیلبرت مدیرعامل Digital Currency Group گفت: " … دید من نسبت به بیت‌کوین و توکن‌های حریم خصوصی Privacy tokens مثبت است اما از بدهی دوری کنید (از معاملات اهرم دار و معاملات آینده futures صرافی‌ها خودداری کنید) ".

 

با این وجود، تحلیل بازار رمزارزها پر از حدس و گمان است و سرمایه‌گذاران باید جوانب احتیاط را رعایت کرده و با آگاهی اقدام کنند.

بررسی روند قیمتی بیت کوین