۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

برگشت پرقدرت بیت‌ کوین از سطح ۴۶هزار دلار / بررسی تکنیکالی آینده رمزارز

۱۱ دی ۱۴۰۰، ۱۰:۵۷
کد خبر: 595144
برگشت پرقدرت بیت‌ کوین از سطح ۴۶هزار دلار / بررسی تکنیکالی آینده رمزارز

چند روز گذشته بیت‌کوین بعد از رسیدن به سطح مقاومتی ۵۲ هزار دلار دچار اصلاح شد، محدوده ۴۶ هزار دلار که قبلا مورد تقاضای بازار بود، این بار نیز موردتوجه قرار گرفت و بیت‌کوین در این ناحیه با حمایت خوبی روبرو شد.

اقتصاد آنلاین - شیرکو سهرابی؛ بعد از سقوط شدید بیت‌کوین و دیگر رمزارزها در ماه گذشته، بازار وارد یک کانال نزولی شده بود. به گونه‌ای که سطح ۵۲ هزار دلار تبدیل به مقاومت محکمی برای بیت‌کوین شده بود. ۵ روز پیش بیت‌کوین توانست از این محدوده به طور موقت خارج شود ولی سپس با فشار فروش و عرضه مواجه شد. در حال حاضر بیت در سطح ۴۷ هزار دلار در حال معامله است و روز گذشته از سطح ۴۶ هزار دلار که حمایت معتبری است با تقاضای خوبی همراه بود. اکنون این سوال مطرح است که آیا رشد بازار ادامه دارد است؟

در ادامه گزارش به شیوه تکنیکالی و بر اساس نمودار چهارساعته، قیمت بیت‌کوین تحلیل و بررسی می‌شود.

75

نمودار بالا قیمت بیت‌کوین به تتر در تایم فریم چهارساعته است. برای اینکه بتوانیم تخمین و تحلیل دقیق‌تری از قیمت داشته باشیم، کندل‌های یک ماه گذشته بادقت مورد بررسی قرار گرفته است. لازم به ذکر است معامله‌گران برای تحلیل لازم است موقعیت فعلی قیمت (ارز، سهم و غیره) را نسبت به کل نمودار در نظر بگیرند.

با دقت بیشتر در نمودار متوجه می‌شویم که بعد از سقوط یک ماه گذشته بازار رمزارز، بیت‌کوین در یک کانال نزولی در حال حرکت است. همان‌طور که در نمودار می‌بینید سطح مقاومت زرد‌رنگ یعنی محدوده ۵۲ هزار دلار تبدیل به سد محکمی برای بیت‌کوین شده است. به طوری که در ماه گذشته، هر بار که بازار به این محدوده نزدیک می‌شد، بازار با فروش و عرضه بیشتر مواجه شده است. ۵ روز گذشته نیز بیت‌کوین در حال گذار از سطح ۵۲ بود که نتوانست با موفقیت این محدوده را به سمت بالا بشکند و مجددا دچار فشار فروش شد. سطح آبی‌رنگ ۴۶ هزار دلار که قبلا بارها حمایت شده بود توانست از ریزش بیشتر بیت‌کوین جلوگیری کند و اکنون در سطح ۴۷ هزار دلار در حال معامله است. اما برای جزئیات بیشتر لازم است به کندل‌های آخر بیت‌کوین، شدت ریزش بازار و همچنین احتمالات آتی بازار توجه کنیم.

اگر به محدوده بیضی شکل قرمزرنگ دقت کنید متوجه خواهید شد، اصلاح دیروز بیت‌کوین از سطح ۵۲ هزار دلار با شدت بالای انجام شده است، در حالی که دفعات قبل که بیت‌کوین به مقاومت زرد‌رنگ می‌رسید به شدت کمتری اصلاح می‌شد؛ بنابراین می‌توان گفت این بار فروشنده‌ها با قدرت بسیار بیشتری وارد میدان شده‌اند. حتی آخرین کندل قرمز‌رنگ که با فلش زرد‌رنگ مشخص شده است، این ادعا را ثابت کرده است؛ بنابراین می‌توان گفت فشار فروش در بازار زیاد است و ادامه برگشت بازار بستگی به شکست محدوده مستطیل قرمزرنگ دارند که با سطح روانی ۴۹ هزاردلاری و میانگین ۱۰۰ روزه هم تراز است.

دلیل اهمیت این سطح، واکنش بازار به این ناحیه بوده است و اکنون قیمت با فشار شدیدتری زیر این محدوده معامله می‌شود. اگر محدوده ۴۹ هزار دلار با موفقیت شکسته نشود، احتمالا بازار مجددا سطح ۴۶ هزار دلار را آزمایش کند.