۰ نفر

افزایش سن بازنشستگی شامل چه کسانی است؟

۷ دی ۱۴۰۰، ۱۲:۱۳
کد خبر: 594009
افزایش سن بازنشستگی شامل چه کسانی است؟

پورمحمدی گفت: افزایش سن بازنشستگی در بودجه 1401 اختیاری است اگر فردی علاقمند بود 2 سال بیشتر در دولت کار کند در صورتی که کارفرما درخواست کند می تواند از این فرصت استفاده کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش سن بازنشستگی گفت: برای سال آینده این را در بودجه دیدیم و سال آینده هم لایحه خواهیم داد و سن بازنشستگی را بیشتر خواهیم کرد تا دولت بجای اینکه تعداد بازنشستگان را بیشتر کند افراد بتوانند دوره خدمت بیشتری را در دولت بگذرانند.

وی تصریح کرد: در گذشته نگاه می‌کردیم که سن بازنشستگی چقدر باشد و لذا در آن مقطع نگاه به امید به زندگی می کردیم . خوشبختانه وضعیت سلامت به گونه‌ای شده که امید به زندگی بالا رفته است، یک معلم ۴ سال دوره دانشجویی اش به عنوان سابقه کار محاسبه می شود و اگر دو سال هم سربازی برود باز سابقه کار حساب می شود ، یعنی با ۱۹ سال کار کردن در دهه ۴۰ زندگی می توانند بازنشست شوند.

پورمحمدی افزود: در این صورت فضای شغلی برای جوانان دیگر در تنگنا قرار می‌گیرد ،در اینجا گفته ایم اولا ۲ سال کار بعد از ۳۰ سال سابقه اجباری نیست و اختیاری است، اگر کسی علاقمند بود، دو سال بیشتر در دولت می تواند کار کند اما در بودجه سال آینده لایحه خواهیم داد و سن بازنشستگی را بیشتر خواهیم کرد تا افراد بتوانند دوره خدمت بیشتری را در دولت بگذرانند و این مسئله برای کل دولت است ولی الزاماً اینگونه نخواهد بود.

مشروح صحبت های معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه را اینجا بخوانید.