۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سکانداران معاونت‌ های جدید وزارت صمت چه کسانی هستند؟ / مرکز ملی فرش در ساختار جدید حذف شد

۲۸ آذر ۱۴۰۰، ۹:۴۶
کد خبر: 591205
سکانداران معاونت‌ های جدید وزارت صمت چه کسانی هستند؟ / مرکز ملی فرش در ساختار جدید حذف شد

ساختار جدید وزارت صمت در حالی روز گذشته رونمایی شد که وزیر صمت گام بعدی در ساماندهی این وزارتخانه را انتخاب مدیرانی چابک برای پیشبرد اهداف ساختار جدید دانسته است و اکنون تکلیف معاونان و مدیران کلیدی این وزارتخانه مشخص شده است.

اقتصادآنلاین - محبوبه فکوری؛  ساختار جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت با هفت معاونت رونمایی شد؛ ساختاری که قرار است مشکلات ریشه‌ای وزارتخانه عریض و طویلی همچون صمت را حل کرده و گامی برای رسیدن به اهداف حکمرانی مطلوب در این وزارتخانه کلیدی باشد. 

حالا وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان سکاندار اصلی این ساختار، گام بعدی در اصلاحات ساختاری را انتخاب مدیرانی چابک و منطبق بر اهداف طراحی شده در ساختار جدیدی می‌داند که وزن اصلی آن به صنعت اختصاص یافته است. 

در واقع، از میان هفت معاونت جدیدی که برای این وزارتخانه در ساختار جدید به تصویب رسیده، سه معاونت در ارتباط مستقیم با حوزه صنعت، دو معاونت در ارتباط مستقیم با حوزه بازرگانی و تجارت، یک معاونت مرتبط با حوزه معدن و صنایع معدنی و یک معاونت به امور حقوقی و مجلس اختصاص یافته است. 

در عین حال، سازمان‌های توسعه‌ای نیز همچون گذشته زیر نظر وزیر صمت فعالیت خواهند کرد؛ اما مشخص نیست که آیا روسای آنها نیز همچون گذشته، معاون وزیر محسوب خواهند شد یا صرفا سکان سازمان‌های تخصصی و صندوق‌هایی را به عهده خواهند داشت که نقش معاونت وزیر محسوب نمی‌شوند. 

بررسی‌های خبرنگار اقتصاد آنلاین حکایت از آن دارد که مرکز ملی فرش نیز در این ساختار حضور ندارد و از بدنه وزارت صنعت، معدن و تجارت حذف شده است؛ به همین دلیل به نظر می‌رسد که یا قرار است این مرکز به وزارت گردشگری منتقل شود یا اینکه به هر حال در ساختارهای دیگر دولت به فعالیت بپردازد؛ اما موضوع هر چه باشد، فعلا خبری از ذکر نام این مرکز که یکی از پتانسیل‎‌های جدی این وزارتخانه برای اشتغالزایی ارزان است و البته به موازات، ارزآوری مناسب است، در ساختار وزارت صمت نیست. 

آنگونه که خبرنگار اقتصاد آنلاین کسب اطلاع کرده است، علیرضا شاه‌میرزایی به عنوان معاون تجارت و خدمات،  سیدمهدی نیازی به عنوان معاون هماهنگی و محیط کسب و کار، محمدجواد حاجی حسینی به عنوان معاون حقوقی و امور مجلس، حسین فرهیدزاده به عنوان مدیرکل دفتر بازرسی، محمدرضا زین‌الدینی به عنوان رئیس مرکز سرمایه انسانی و سازمانی و صدیف بیک‌زاده به عنوان دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید فعالیت خواهند کرد. 

پیش از این سیدرضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت سیدرضا محتشمی پور معاون معادن و فرآوری مواد وزارت صنعت، معدن و تجارت و محمدمهدی برادران به عنوان معاون امور صنایع انتخاب شده بودند.