۰ نفر

آموزش و پرورش امکان اجرای رتبه بندی را دارد؟

۲۴ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۵۴
کد خبر: 590141
آموزش و پرورش امکان اجرای رتبه بندی را دارد؟

وزیر آموزش و پرورش گفت: بستر اجرای «قانون رتبه بندی معلمان» در آموزش و پرورش فراهم است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، یوسف نوری در حاشیه نشست کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خصوص مسائل، مشکلات و اولویت‌های آموزش و پرورش بحث و بررسی صورت گرفت.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های ما در وزارت آموزش و پرورش، پیاده سازی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، گفت: در این میان معلم، مهمترین نقش محوری را در حوزه تعلیم و تربیت ایفا می‌کند که توجه به تربیت معلم به ویژه با تأکید بر دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی از برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.

عضو کابینه دولت سیزدهم ادامه داد: «عدالت آموزشی» یکی از محورهای اصلی ما در وزارت آموزش و پرورش بوده که با محوریت توجه به مناطق محروم، مرزی و حاشیه نشین با رویکرد اعزام نیرو به این مناطق در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات محوری در آموزش و پرورش «توسعه زیرساخت‌های آموزشی و پرورشی» و افزایش فضای آموزشی است که در این حوزه برنامه‌های ویژه ای برای ارتقای سرانه آموزشی داریم.

نوری در خصوص لایحه رتبه بندی معلمان نیز گفت: به محض تصویب و ابلاغ این لایحه برای اجرا، هیات‌های ممیزی برای رتبه بندی معلمان تشکیل و آیین نامه اجرایی آن تدوین خواهد شد.