۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

بازارهای مالی چه تغییری کرده اند؟ / سرمایه گذاران رمزارزها را ترجیح می دهند

۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۱
کد خبر: 588433
بازارهای مالی چه تغییری کرده اند؟ / سرمایه گذاران رمزارزها را ترجیح می دهند

تعداد پاسخ‌دهندگانی که گفته‌اند سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را به سهام سنتی ترجیح می‌دهند، تنها در پنج ماه ۱۴۰درصد افزایش یافته است.

اقتصادآنلاین – مهسا نجاتی؛ تحقیقات جدید توسط سیویک ساینس CivicScience، گردآورنده داده‌های مصرف‌کننده نشان می‌دهد که تعداد فزاینده‌ای از سرمایه‌گذاران سهام خود را به منظور خرید رمزارزهای بیشتر می‌فروشند.

سوالات این تحقیق در زمان‌های مختلف در طول سال ۲۰۲۱ برای افراد بالای ۱۸ سال در ایالات متحده ارسال شد. هر سوال بین هزار تا ۴۰هزار و ۶۰۰ پاسخ‌دهنده داشت.

از میان ۳هزار و ۷۰۰ پاسخ‌دهنده مورد بررسی، تعداد افرادی که گفته‌اند بیشتر از سهام‌های سنتی، پول خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند، تنها در پنج ماه ۱۴۰ درصد افزایش یافته است.

در ماه ژوئن، تنها ۱۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفتند که به احتمال زیاد پول خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند تا سهام سنتی، که میزان آن در ماه نوامبر به ۲۴ درصد افزایش یافت.

جالب توجه آنکه افرادی که اذعان می‌کردند بازارهای مالی و اقتصاد را از نزدیک دنبال می‌کنند، گفته‌اند که به احتمال زیاد به رمزارزها روی بیاورند.

از هزار و ۲۸۵ پاسخ دهنده‌ای که گفتند بازار را «بسیار نزدیک» دنبال می کنند، ۴۰ درصد گفته‌اند که خودشان یا شخصی که می‌شناسند، سهام سنتی خود را به منظور خرید ارز دیجیتال فروخته‌اند.

این رقم برای کسانی که بازار را «تا حدودی از نزدیک» دنبال می‌کنند به ۳۰ درصد و برای کسانی که گفته‌اند «اصلا از نزدیک بازار را دنبال نمی‌کنند» به ۱۷ درصد کاهش یافته است.

حدود ۴۴ درصد از هزار و ۹۸۸ شرکت‌کننده که سهام خود را برای ارزهای دیجیتال فروخته بودند، گفتند که کمتر از ۱۰ درصد از پرتفوی خود را فروخته‌اند.

اما حدود یک پنجم، بیش از نیمی از دارایی‌های سهام خود را برای خرید کریپتو فروخته بودند که زک بوتوویچ از سیویک ساینس آن را «تعداد بسیار قابل توجهی» توصیف کرد.

سیویک ساینس همچنین دریافت که طبق جواب ۴۰هزار و ۵۷۱شرکت‌کننده از ۱می تا ۶دسامبر، تعدادی افرادی  که علاقه‌ای به فناوری بلاکچین ندارند، از ۸۰ درصد در ماه می سال جاری به ۶۸ درصد در حال حاضر کاهش یافته است.