۰ نفر

آخرین وضعیت اجرای نسخه الکترونیک در کشور

۱۸ آذر ۱۴۰۰، ۱۳:۱۰
کد خبر: 588373
آخرین وضعیت اجرای نسخه الکترونیک در کشور

برنامه نسخه نویسی الکترونیک تاکنون در ۲۲ استان کشور بیش از ۸۰ درصد محقق شده که از این میان در ۱۱ استان بین ۹۰ تا ۱۰۰ درصد و در ۱۱ استان دیگر بین ۸۰ تا ۹۰ درصد محقق شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، میزان تحقق برنامه نسخه الکترونیک تا شانزدهم آذر ماه ۱۴۰۰ در کل کشور به طور میانگین ۷۴ درصد شده است. این شاخص در پایان آبان ماه امسال ۶۵ درصد بود.

سه استان یزد، کهگیلویه و بویراحمد و ایلام در حال حاضر پیشتاز اجرای نسخه الکترونیک هستند و به تحقق صد درصدی این برنامه در آذر ماه ۱۴۰۰ دست پیدا کردند. همچنین در دو استان کرمانشاه و کرمان، میزان تحقق نسخه الکترونیک به ۹۸ درصد رسیده است.

استان گلستان با تحقق ۹۷ درصدی، هرمزگان با تحقق ۹۶ درصدی، کردستان با تحقق ۹۵ درصدی، بوشهر با تحقق ۹۳ درصدی و آذربایجان غربی با تحقق ۹۲ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

میزان رشد برنامه نسخه الکترونیک در آذر ماه نسبت به آبان ماه امسال در استان فارس و البرز چشم‌گیر بوده و به طور متوسط این برنامه در آذر ماه به نسبت آبان، ۱۴ درصد در کشور رشد داشته است.

تا شانزدهم آذر ۱۴۰۰، بیش از ۹۴ درصد از مطب‌های طرف قرار داد با سازمان بیمه سلامت، ۹۵ درصد از داروخانه‌ها، ۹۶ درصد از آزمایشگاه‌ها، ۹۶ درصد از مراکز پرتو پزشکی، ۹۰ درصد از درمانگاه‌ها و ۹۶ درصد از بیمارستان‌ها به برنامه نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیک پیوسته‌اند.