۰ نفر

کانون صرافان به دنبال شناسایی و تامین ارز نیازهای جدید

۱۷ آذر ۱۴۰۰، ۲۲:۴۲
کد خبر: 588233
کانون صرافان به دنبال شناسایی و تامین ارز نیازهای جدید

دبیر کل کانون صرافان ایران در خصوص نیازهای جدید ارزی و روند تامین ارز در صرافی ها توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، لواسانی دبیر کل کانون صرافان ایران  در خصوص دستور رئیس کل بانک مرکزی برای اعلام نیازهای جدید ارزی از سوی صرافی ها گفت: نیازهای ارزی همچون قبل بوده و تغییر چندانی نداشته است که صرافی ها خدمات لازم را ارائه می دهند.

او در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما گفت: بانک مرکزی اعلام کرده اگر مشکلی در تامین ارز وجود دارد و صرافی ها نتوانند برخی تقاضاها را پوشش دهند آن را گزارش کنند تا برای آن کار کارشناسی انجام گیرد و پرداخت شود.

لواسانی در خصوص نیازهای ارزی فعلی بیان کرد: در حال حاضر نیازهای ارزی در حوزه مسافرت  با مدارک سفر در صرافی ها تامین می شود.

او با اشاره به نیازهای ارزی دانشجویی، درمانی و بازرگانی ادامه داد:در حوزه نیازهای ارزی بازرگانی هیچ مشکلی نداریم و عرضه در این بخش بیشتر هم شده است. در بخش درمان و دانشجویی هم تامین ارز در حال انجام است.

 دبیر کل کانون صرافان ایران در خصوص برخی مشکلات در حوزه نیازهای ارزی دانشجویی  گفت: ممکن است برخی دانشگاه ها را وزارت علوم تایید نکند که این همان نیازهای جدید ارزی است چرا که دانشجویان  از شبکه مجاز نمی توانند تامین ارز کنند و باید برای  آن فکری شود.

او ادامه داد: در حال بررسی این موضوع هستیم و به سرعت  این نیازها را در کل کشور شناسایی و جمع آوری می کنیم تا  خدمات تامین ارز را از طریق شبکه صرافی ها و بانک ها به مردم ارائه دهیم.