۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

هجوم نهنگ های بیت کوین برای فروش / سقوط بیشتر رمزارز مشهور در راه است؟

۱۲ آذر ۱۴۰۰، ۱۲:۳۰
کد خبر: 586497
هجوم نهنگ های بیت کوین برای فروش / سقوط بیشتر رمزارز مشهور در راه است؟

بیت کوین دیشب مجددا به ناحیه مقاومت ۵۹ هزار دلار برخورد کرد و نتوانست این محدوه را به سمت بالا بشکند. بر اساس داده های درون شبکه هولدرها یا به عبارتی دارنده های آدرس های بزرگ بیت‌کوین دیروز برخلاف روزهای گذشته فروشنده بودند.

اقتصاد آنلاین- شیرکو سهرابی؛ بعد از اصلاح بیت‌کوین از آخرین سطح قیمتی خود یعنی ۶۸ هزار دلار، تا کنون این رمزارز چندین بار با ناحیه حمایتی ۵۳-۵۴ هزار دلار و همچنین ناحیه مقاومتی ۵۹-۶۰ هزار دلار واکنش نشان داده است. آخرین بار نیز دیشب بیت‌کوین نتوانست مجددا سطح ۵۹ هزار دلار را به سمت بالا بشکند و در زمان تنظیم این گزارش دچار اصلاح تا ۵۶ هزار دلار شده است. نکته خیلی مهمی که باید به آن دقت شود این است معمولا مانند دیگر بازارها در بازار رمزارز نیز پول های هوشمند یا همان سرمایه های سنگین هستند که جهت بازار را مشخص می کنند. معمولا به افرادی که در کیف پول هایشان بیش از هزار بیت‌کوین وجود دارد نهنگ گفته می شود. منظور از نهنگ این است که چنین اشخاصی در کیف پولشان بیت‌کوین بسیار زیادی دارند که به راحتی تغییر جهت این افراد بر روی بازار تاثیر می گذارد.

طبق نمودار زیر که از سایت   glassnode.com گرفته شده است می توان اطلاعات خوبی را از طریق تحرکات نهنگ های بیت‌کوین به دست آورد.

1

طبق نمودار بالا  نمودار خاکستری قیمت بیت‌کوین و نمودار زرد رنگ پایینی تعداد بیت‌کوین آدرس های بالای ۱۰۰ بیت‌کوین را نشان می دهد. همان طور که در نمودار مشاهده می‌شود، بعد از اینکه بیت‌کوین از ناحیه ۶۸ هزار دلار به سمت پایین برگشت این آدرس ها و آدرس های هزار و ۱۰ هزار بیت‌کوینی همچنان خریدار بودند(به قسمت آخر نمودار زرد رنگ توجه شود)، به همین دلیل و دیگر دلایل بنیادی بود که جامعه رمزارزها امید زیادی به دست یافتن بیت‌کوین به قیمت های بالاتر داشتند. ولی دیروز برخلاف تمام روزهای دیگر نهنگ ها یا این آدرس های بزرگ به شدت فروشنده بوده اند و این اصلا اتفاق خوبی برای بیت‌کوین نخواهد بود. این فروش شدید می تواند دو دلیل داشته باشد؛ یا نهنگ ها از شوک جدید گونه جدید ویروس کرونا ترسیده اند یا این فروش نشانه ای برای صعود دیگر آلت کوین هاست.

در نمودار زیر نیز چارت تکنیکال بیت‌کوین بررسی شده است؛

نمودار قیمتی بیت کوین به تتر در تایم فریم روزانه

2

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بیت‌کوین در یک کانال صعودی بلند مدت قرار دارد که در حال حاضر به کف این کانال نزدیک شده است. کف کانال با حمایت استاتیک قرمز رنگ پایینی هم پوشانی دارد یعنی ناحیه ۵۳-۵۴ هزار دلار. از طرف دیگر محدوده ۵۸-۶۰ هزار دلار چند روز گذشته تبدیل به سد محکمی شده است که این ناحیه نیز با موینگ ۵۰ روزه یعنی خط ابی رنگ هم تراز است و تا زمانی که بیت‌کوین بالای این ناحیه تثبیت نشود نمی توان به صعود آن امیدوار بود.