۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

متا مشمولیت تبلیغات رمزارزی را گسترش داد / کدام محصولات و خدمات می‌ توانند مجوز بگیرند؟

۱۱ آذر ۱۴۰۰، ۱۵:۴۷
کد خبر: 586368
متا مشمولیت تبلیغات رمزارزی را گسترش داد / کدام محصولات و خدمات می‌ توانند مجوز بگیرند؟

به دلیل گسترش شرایط صلاحیت، شرکت متا (فیس‌بوک) اعلام کرد که امکان تبلیغات رمزارز و بلاک‌چین بیشتری را در فیس‌بوک و اینستاگرام فراهم می‌کند.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛  طبق آخرین اخبار، رسانه‌های اجتماعی و بازار متاورس متا الزامات واجد شرایط بودن را برای انجام تبلیغات ارزهای دیجیتال در فیس‌بوک گسترش داده و به شرکت‌ها آزادی عمل بیشتری برای بازاریابی محصولات دارایی دیجیتال می‌دهد.

متا روز چهارشنبه اعلام کرد که ۲۷ مجوز نظارتی را از سوی تبلیغ‌کنندگان به رسمیت می‌شناسد، در حالی که تعداد آنها پیش از این سه مورد بود. این بدان معناست که برنامه‌های بیشتری برای اجرای تبلیغات ارزهای دیجیتال پذیرفته می‌شود. این تغییرات در بخش ۱۰ سیاست تبلیغاتی به روز شده فیس‌بوک با عنوان «محصولات و خدمات ارزهای دیجیتال» منعکس شده است.

پیش از این به‌روزرسانی، تنها بخش محدودی از شرکت‌های رمزنگاری می‌توانستند در فیس‌بوک تبلیغ کنند، زیرا این پلتفرم تعداد کمی از مجوزهای نظارتی را به رسمیت می‌شناخت.

طبق سیاست به روزرسانی شده، محصولات و خدمات رمزنگاری زیر اکنون می‌توانند مجوز کتبی برای اجرای تبلیغات در فیس بوک دریافت کنند:

  • مبادلات ارزهای دیجیتال و پلتفرم‌های معاملاتی
  • خدمات وام گرفتن و وام دادن رمزارزها
  • کیف پول ارزهای دیجیتال
  • زیرساخت استخراج ارزهای دیجیتال

علاوه بر این، محصولات و خدمات مرتبط با فناوری بلاک‌چین، اخبار رمزارز، آموزش، روش‌های پرداخت و خرید و فروش را می‌توان بدون مجوز کتبی قبلی تبلیغ کرد. یکی از سخنگویان متا تایید کرد که این تغییرات بر اینستاگرام که متعلق به این شرکت است نیز تاثیر می گذارد. متا توضیح داد که سیاست به روز شده نشان دهنده بلوغ و افزایش مقررات صنعت رمزارز است.

فیس بوک در ماه اکتبر به متا تغییر نام داد تا جاه‌طلبی‌های روزافزون خود را فراتر از رسانه‌های اجتماعی سنتی منعکس کند. این شرکت قصد دارد یک "متاورس" بسازد تا رسانه‌های اجتماعی دیجیتال را به دنیای فیزیکی متصل کند.

فیس بوک در ابتدا در ژانویه ۲۰۱۸ به دلیل نگرانی از "روش‌های تبلیغاتی فریبنده"، تبلیغات رمزارز و عرضه اولیه سکه‌ها را ممنوع کرد. حدود شش ماه بعد، این شرکت ممنوعیت کلی تبلیغات کریپتو را لغو کرد، اما فهرست بلندبالایی از محصولات و خدمات ممنوعه حفظ کرد.