۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

فاصله ۲درصدی اتریوم با آخرین قله / آیا صعود ادامه دارد؟

۱۰ آذر ۱۴۰۰، ۱۱:۵۲
کد خبر: 585988
فاصله ۲درصدی اتریوم با آخرین قله / آیا صعود ادامه دارد؟

اتریوم دومین رمز ارز بازار و از محبوب‌ترین رمزارزهایی است که در چند ماه گذشته عملکرد بسیار بهتری نسبت به بیت کوین داشته است. بعد از اصلاح اخیر بازار رمز ارز، اتریوم نیز با اصلاح ۲۰ درصدی مواجه شد که در حال تنظیم این گزارش تقریبا تمام اصلاح خود را جبران کرده است و فقط دو درصد با رکورد قبلی خود فاصله دارد. در ادامه گزارش به تحلیل تکنیکال و اتفاقات مهم پیرامون این رمز ارز پرداخته می‌شود.

اقتصاد آنلاین - شیرکو سهرابی؛  اتریوم با نماد اختصاری ETH یک ارز دیجیتال یا شکلی از دارایی دیجیتال است که با ارزش بازار حدود ۵۶۰.۶۳ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۲۰.۱۲ درصدی از کل بازار را در اختیار دارد. هر واحد از اتریوم در این لحظه با قیمت ۴،۷۲۸.۶۴ دلار، با احتساب نرخ تتر ۲۹،۳۸۸ تومان معادل ۱۳۸،۹۶۵،۵۱۸ تومان معامله می‌شود و حجم مبادلات روزانه آن ۲۹.۵۷ میلیارد دلار است. قیمت در ۲۴ ساعت اخیر ۶.۲۴% افزایش یافته است. بالاترین قیمت اتریوم در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰معادل ۴،۸۶۱.۴۷ دلار بوده که همینک %۲.۷۳ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. در ادامه طبق نمودار زیر به تحلیل تکنیکال این رمز ارز پرداخته می‌شود: 

15

طبق نمودار بالا در تایم فریم روزانه، اتریوم توانسته به خوبی به خط روند صعودی خود واکنش نشان دهد (خط سفید رنگ زیر چارت قیمت) کف این خط دقیقا هم تراز با میانگین ۱۰۰ روزه بود که همین ناحیه با خط آبی رنگ که حمایت استاتیک محسوب می‌شود هم پوشانی دارد. بنابراین می‌تواند محدوده ۳۹۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار را که به نوعی حمایت عدد رند است ناحیه پرتقاضای بسیار مناسبی محسوب کرد. درحال‌حاضر اتریوم به سقف قیمتی خود یعنی محدوده ۴۸۵۰ دلار نزدیک شده است. در صورت تثبیت بالای این قیمت می‌توان اهداف بالاتری را برای این ارز متصور بود. لازم به ذکر است اندیکاتور پایین نمودار RSI یا همان شاخص قدرت نسبی است که در محدوده ۶۰ قرار دارد. و در حال نزدیک شدن به خط سفید رنگ است که تا کنون چند باری به این خط واکنش نشان داده است. نکته بسیار مهم وجود همگرایی بین نمودار RSI و چارت قیمت اتریوم است که تمام مطالب مذکور نشان می‌دهند در صورت عدم تثبیت قیمت بالای ۴۸۰۰ دلار می‌توان انتظار اصلاح مجدد تا حمایت قبلی یعنی ۴۰۰۰ دلار را داشت. برای تفهیم بهتر موضوع بهتر است نمودار در تایم فریم یک ساعته نیز بررسی شود.

98

طبق نمودار بالا در تایم فرم یک ساعته هر چقدر اتریوم به مقاومت کلیدی خود یعنی خط زرد رنگ نزدیک‌تر می‌شود با ایجاد فشار فروش مواجه می‌شود. طبق نمودار در جاهای که علامت زده شده است این فشار با ایجاد سایه بلند در بالای کندل‌ها خود را نشان داده است. می‌توان اظهار کرد در این تایم فریم رمز ارز درگیر یک ناحیه تریدینگ رنج شده که شکسته شدن کف یا سقف این ناحیه به حرکت بزرگی منتهی خواهد شد!