۰ نفر

سخنگوی وزارت امور خارجه مطرح کرد؛

واکنش ایران به تحریم های جدید آمریکا

۲۸ آبان ۱۴۰۰، ۹:۴۹
کد خبر: 582163
واکنش ایران به تحریم های جدید آمریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه تلاش های جدید تحریمی آمریکا را در ادامه سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ و اقداماتی از روی استیصال و فاقد مشروعیت خواند و محکوم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سعید خطیب‌زاده‌ سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (جمعه) به تحریم های جدید آمریکا واکنش نشان داد.

وی در خصوص تحریم ‌های جدید ایالات متحده بر علیه ۶ فرد و یک نهاد ایرانی به بهانه واهی مداخله در انتخابات آمریکا اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تلاش های جدید تحریمی آمریکا را در ادامه سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ و اقداماتی از روی استیصال و فاقد مشروعیت دانسته و محکوم می کند. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: این نوع فرافکنی ها از سوی دولت آمریکا که خود سابقه طولانی مداخله در کشورهای مختلف به اشکال و انحاء مختلف را دارد، بی اساس و در راستای فریب افکار عمومی این کشور ارزیابی می شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد نام ۶ شخص و یک نهاد ایرانی را به بهانه تلاش برای اثرگذاری در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده است: «ایالات متحده نفوذهای سایبری توسط کنشگران تحت حمایت دولت‌ها، از جمله کنشگران ایرانی را شناسایی کرده است. این کنشگران، به دنبال ایجاد تفرقه و تضعیف اعتماد رأی‌دهندگان به روند انتخاباتی آمریکا بودند. این افراد همچنین اقدام به انتشار اطلاعات جعلی در شبکه‌های اجتماعی کرده و ایمیل‌های تهدیدآمیز و ویدئوهای قلابی کردند.»

سجاد کاشیان، سید محمد حسین موسی کاظمی، حسین اکبری، مصطفی سرمدی، سید مهدی هاشمیو محمدباقر شیرین‌کار و شرکت ایمن‌نت پاسارگاد در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.