۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می دهد؛

پرتفوی پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری سهم‌ آشنا برای هفته اول آذر

۲۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۲۰
کد خبر: 581977
پرتفوی پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه ‌گذاری سهم‌ آشنا برای هفته اول آذر

شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، پرتفوی پیشنهادی خود برای هفته اول آذر ماه ۱۴۰۰ را اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ در سبدی که شرکت مشاور سرمایه‌‌گذاری سهم‌آشنا، در تاریخ ۲۶آبان ماه ۱۴۰۰ ارائه داد، نام چهار نماد «فولاژ»، «زاگرس»، «خکاوه» و «وبانک» برای سرمایهگذاری در میان‌مدت به چشم می‌خورد. همچنین این شرکت، «صندوق سرمایه‌گذاری امین آشنا ایرانیان» را برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد داده است.

سبد پیشنهادی سرمایه گذاری میان‌مدت شرکت سهم‌آشنا

سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران با نماد «فولاژ» که ۱۰درصد از این پرتفو را به خود اختصاص داده به عنوان یکی از گزینه‌های پیشنهادی شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا است. نماد فولاژ، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته قیمت پایانی ۱۶,۴۰۰ریال را ثبت کرد. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا افزایش احتمالی ظرفیت تولید و فروش با بهره‌برداری از طرح توسعه شرکت را برای این سهم به عنوان مهمترین دلیل انتخابش اعلام کرده و هدف قیمتی ۱۹،۵۰۰ریالی را برای فرآور مشخص کرده که معادل بازدهی حدود ۱۹درصدی در میانمدت، برای سهامداران این شرکت است. 

سهام شرکت پتروشیمی زاگرس که با نماد «زاگرس» در بورس تهران معامله می‌شود دومین سهمی است که در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا قرار گرفته است. زاگرس که در پایان معاملات روز ۲۶ آبان ماه، با قیمت۲۵۲,۰۰۰ریال به استقبال هفته آینده رفته، هدف قیمتی ۳۰۰,۰۰۰ریالی و رشد حدود ۱۹درصدی را در میانمدت پیش روی خود می‌بیند. وضعیت مناسب زاگرس که نشات گرفته از وضعیت تکنیکی مناسب شرکت است، باعث شده تا این نماد ۱۰درصد از پرتفوی پیشنهادی شرکت سهم‌آشنا را به خود اختصاص دهد.

سومین سهامی که در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا حضور دارد؛ سهام سایپا دیزل با نماد «خکاوه» است. نسبت p/e مناسب شرکت در قیاس با سایر نمادهای هم‌گروه مهم‌ترین دلیلی است که این سهم از سوی سهم‌آشنا به سرمایهگذاران پیشنهاد شده است. خکاوه در روز چهارشنبه گذشته، قیمت پایانی ۳,۷۸۰ریال را ثبت کرد؛ بر اساس پیش‌بینی شرکت سهم‌آشنا، نماد خکاوه در میانمدت با رشدی بالغ بر ۱۷درصد همراه شده و به قیمت ۴,۴۵۰ریال خواهد رسید.

شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با نماد بورسی «وبانک» سهم دیگری است که ۱۰درصد از این سبد پیشنهادی را به خود اختصاص داده است. بر اساس پیش‌بینی سهم‌آشنا، وبانک که در آخرین روز معاملاتی خود قیمت ۸,۳۹۰ریالی را تجربه کرده، در میان‌مدت قیمت ۱۰,۰۰۰ریال را هدف‌گذاری کرده است. در صورتی که وبانک به تارگت مورد نظر سهم‌آشنا دست پیدا کند، سودی بالغ بر ۱۹درصد را عاید سهامدارانش خواهد کرد. نسبت P/nav پایین شرکت اصلی‌ترین دلیلی بوده که سهم‌آشنا این مجموعه را برای سرمایهگذاری در سبد پیشنهادی هفته نخست آذر ماه ۱۴۰۰ قرار داده است.

سبد پیشنهادی سرمایه گذاری بلندمدت شرکت سهم‌آشنا

در سبد پیشنهادی سهم‌آشنا، صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت امین آشنا ایرانیان، برای سرمایه‌گذاری در بلندمدت پیشنهاد شده است. این صندوق، اولین صندوق سرمایه‌گذاری خصوصی است که در سایت فیپیران، موفق به کسب درجه عملکرد ۵ستاره شده است. همچنین این صندوق به طور ماهیانه سود تقسیم می‌کند و میانگین بازدهی آن بیش از ۲۹ درصد بوده است. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری سهم‌آشنا، پیشنهاد کرده است که سهامداران ۶۰درصد از پرتفوی خود را به این صندوق اختصاص دهند.

لازم به ذکر است این سبد پیشنهادی توسط شرکت مشاور سرمایه گذاری سهم‌آشنا، جهت بازنشر در اختیار اقتصاد آنلاین قرار گرفته و هرگونه سود و زیان، برعهده سرمایه‌گذار خواهد بود.