۰ نفر

نگرانی استاندار تهران برای فرونشست ورامین

۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۹:۰۳
کد خبر: 580085
نگرانی استاندار تهران برای فرونشست ورامین

استاندار تهران از لزوم برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در ورامین خبر داد و گفت: چاه‌های غیرمجاز منجر به کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی در ورامین شده‌است و بخش عمده‌ای از مشکل فرونشست مربوط به این روند است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، محسن منصوری عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار با اشاره به فرونشست زمین در جنوب شرق استان تهران اظهار داشت: در کل کشور و به ویژه شرق استان تهران محدودیت بارش‌ وجود دارد و در واقع با خشک‌سالی مواجه هستیم و البته این مشکل در دشت ورامین به دلیل کمبود منابع آبی بیشتر دیده شده و به طور کلی وضعیت خوبی نداریم.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که می‌تواند از فرونشست زمین جلوگیری کند اشاره کرد و افزود: باید طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری کاملی که برای این منطقه در نظر گرفته شده اجرا شود.

استاندار تهران بر برخورد جدی با حفر چاه‌های غیرمجاز هم تاکید کرد و گفت: باید برخورد جدی با حفر چاه‌های غیرمجاز در دشت ورامین انجام شود زیرا تعداد بسیاری چاه‌های غیرمجاز در این منطقه وجود دارد که در حال کاهش سطح سفره‌های زیرزمینی است.

 منصوری تصریح کرد: پیگیر حقابه های دشت ورامین هستیم تا از راه‌های تخصیص قبلی تأمین شود که باوجود برخی محدودیت‌ها اگر این حقابه تأمین شود امیدواریم بسیاری از مسائل حل شود.

استاندار تهران در پایان بر اجرای طرح‌های کشاورزی نوین هم تأکید کرد و گفت: اجرای کشاورزی و آبیاری نوین هم ازجمله برنامه‌هایی است که در برنامه بودجه 1401 به شکل جدی‌تری به آن نگاه خواهد شد و همچنین طرح‌هایی همچون پوشش انهار و بتن‌سازی کانال‌های آبیاری و چنین اقداماتی که باعث جلوگیری از مصرف آب شود نیز ازجمله موارد مهم است و البته در این زمینه یاری کشاورزان نیز بسیار مهم است و امیدواریم بتوانیم از این شرایط خارج شد.