۰ نفر

بر اساس گزارش ماهانه اوپک؛

قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت

۲۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۳۷
کد خبر: 579978
قیمت نفت سنگین ایران افزایش یافت

جدیدترین گزارش ماهانه اوپک نشان داد که قیمت نفت سنگین ایران ماه میلادی گذشته حدود ۱۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، قیمت نفت سنگین ایران در اکتبر به ۸۲ دلار و ۱۴ سنت در هر بشکه رسید که در مقایسه با ۷۴ دلار و هشت سنت در سپتامبر، هشت دلار و شش سنت معادل ۱۰.۹ درصد بالاتر بود.

میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون ۶۸ دلار و ۱۷ سنت در مقایسه با ۳۹ دلار و ۷۰ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ بوده است.

ارزش سبد نفتی اوپک در اکتبر هشت دلار و ۲۳ سنت معادل ۱۱.۱ درصد در مقایسه با سپتامبر افزایش یافت و به ۸۲ دلار و ۱۱ سنت در هر بشکه رسید. ارزش سبد نفتی اوپک تحت تاثیر بهبود بیشتر عوامل بنیادین بازار و قیمت‌های پایه بالاتر برای دومین ماه متوالی افزایش داشت.

میانگین ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون، ۶۸ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه بوده که ۲۷ دلار و ۷۷ سنت معادل ۶۸.۴ درصد افزایش در مقایسه با ۴۰ دلار و ۵۷ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ نشان می دهد.

طبق گزارش منابع ثانویه، تولید نفت اوپک متشکل از ۱۳ کشور در اکتبر به ۲۷.۴۵ میلیون بشکه در روز رسید که ۰.۲۲ میلیون بشکه در روز در مقایسه با سپتامبر افزایش داشت. تولید نفت عمدتا در عربستان سعودی، ونزوئلا، امارات متحده عربی و کویت افزایش پیدا کرد اما در نیجریه، گابن و گینه استوایی کاهش داشت. تولید نفت ایران ۱۰ هزار بشکه در روز در اکتبر نسبت به ماه پیش از آن افزایش یافت و از ۲.۴۹۲ میلیون بشکه در روز به ۲.۵۰۲ میلیون بشکه در روز رسید.