۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

ارزش بازار رمزارزها در آستانه سه تریلیون دلاری شدن / محبوبیت روزافزون آلت‌ کوین‌ ها به کمک بازار آمد

۱۷ آبان ۱۴۰۰، ۱۵:۴۲
کد خبر: 578930
ارزش بازار رمزارزها در آستانه سه تریلیون دلاری شدن / محبوبیت روزافزون آلت‌ کوین‌ ها به کمک بازار آمد

به دنبال جهش رمزارزهای مشهور در روز دوشنبه، ارزش بازار جهانی رمزارزها به ۳تریلیون دلار نزدیک شد.

اقتصادآنلاین - نگار امین پور؛ با جهش آلت‌کوین‌های برتر به بالاترین سطح قیمتی، کل ارزش بازار جهانی رمزارزها برای نخستین‌بار، در نزدیکی ۳ تریلیون دلار قرار گرفت.

از آنجا که بیت‌کوین تنها ۲درصد کمتر از بالاترین سطح تاریخی خود معامله می‌شود، در حالی که اتریوم، سولانا و پولکادوت به سمت محدوده‌های قیمتی جدید حرکت می‌کنند، سایت کوین‌گیکو تخمین می‌زند که کل ارزش رمزارزها برای اولین‌بار به بالای ۳ تریلیون دلار رسیده است.

‌به گفته سایت کوین‌گیکو، کل ارزش بازار رمزارزها در حال حاضر از بالاترین رکورد پیشین خود در تاریخ ۲۰ اکتبر یعنی ۲.۶۲ تریلیون دلار فراتر رفته و در کمتر از سه هفته بیش از ۱۴.۵ درصد افزایش‌یافته است.

کل ارزش بازار رمزارزها، قبل از اینکه در تاریخ ۲۰ جولای به پایین‌ترین سطح خود یعنی ۱.۲۴ تریلیون دلار برسد، در تاریخ ۱۲ می سال جاری در نزدیکی ۲.۶۲  تریلیون دلار قرار گرفت.

 لازم به ذکر است که در چرخه صعودی قبلی، مجموع ارزش بازار سرمایه دارایی‌های دیجیتال در تاریخ ۶ ژانویه ۲۰۱۸، به ۸۴۸.۶ میلیارد دلار رسیده بود.

بر اساس داده‌های ارائه شده، سایت کوین‌گیکو،  ۱۰هزار و ۴۱۸ دارایی دیجیتال را در ۵۱۸ صرافی رمزارز رصد می‌کند.

علی‌رغم افزایش چشمگیر قیمت بیت‌کوین در دو سال گذشته، تسلط بیت‌کوین در بازار از زمان صعود به بالای ۷۰.۸ درصد در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۹، به حدود ۴۴درصد کاهش‌یافته است.

درحالی‌که ۴۰.۵درصد معادل ۱.۲۲تریلیون دلار از کل ارزش بازار به بیت‌کوین، و از طرفی ۱۸.۶ درصد معادل ۵۶۰میلیارد دلار به اتریوم تعلق دارد، مجموع ارزش بازار سایر رمزارزها نیز ۴۰.۹درصد معادل ۱.۲۴تریلیون دلار است که حکایت از محبوبیت روزافزون بخش دارایی‌های دیجیتال دارد.