۰ نفر

تصمیم عجیب برای ساحل نشینان

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۵۵
کد خبر: 577729
تصمیم عجیب برای ساحل نشینان

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای ساماندهی بافت فرسوده در حریم ساحل بندرعباس، حریم دریا از ۶۰ متر به ۳۰ تا ۳۵ متر کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  مهر، محمدرضا رضائی‌کوچی ظهر پنجشنبه در حاشیه نشست جمع‌بندی سفر اعضای کمیسیون عمران در مجلس به استان هرمزگان که با حضور استاندار هرمزگان و مقامات وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: در بازدیدهای انجام شده از شرق و غرب استان هرمزگان، بسیاری از چالش‌های نرم افزاری و سخت افزاری احصا شد و برای حل این مسائل اقدامات و پیگیری لازم انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیمات اتخاذ شده با حضور استاندار هرمزگان بیان داشت: با توجه به مطالعات انجام شده برای احداث بندر در شهرستان جاسک، مقرر شد که به منظور تحقق توسعه متوازن در استان هرمزگان، سازمان بنادر و دریانوری آغاز عملیات اجرایی احداث بندرجاسک را در دستور کار قرار دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: سازمان بنادر و دریانوردی زمینه پهلوگیری کشتی‌های نسل جدید جدید را با توسعه زیرساخت‌های بندرشهید رجایی فراهم خواهد کرد.

ایمنی بندرلافت ارتقاء پیدا می‌کند / مجتمع بندری «بندرخمیر» تکمیل می‌شود

رضائی‌کوچی بیان داشت: ایجاد اسکله تفریحی در جزیره هرمز و تمامی روستاهای جزیره قشم که قابلیت لازم را داشته باشند از دیگر مصوبات سفر کمیسیون عمران به استان هرمزگان است که پیگیری‌های لازم تا حصول نتیجه انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تکمیل پروژه پل «خلیج فارس» گفت: اتمام این پروژه در حال حاضر توسط مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در دست پیگیری است.

ربیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با ذکر این نکته که ارتقاء ایمنی بندرلافت در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: تکمیل پل نخل ناخدا، تکمیل مجتمع بندری بندرخمیر و مطالعه جانمایی احداث بندر در محلی جدید در بندرلنگه یا فراهم کردن امکان پهلوگیری شناورهای با تناژ بالا در محل فعلی از دیگر مصوباتی بود که سازمان بنادر متعهد به انجام آن شد.

اصلاح قانون ۶۰ متری دریا برای ساماندهی بافت فرسوده در حریم ساحل پیگیری می‌شود / حریم به ۳۰ تا ۳۵ متر کاهش پیدا می‌کند

رضائی‌کوچی با اشاره به حریم ۶۰ متری دریا، تصریح کرد: برای ساماندهی بافت فرسوده در حریم ساحل بندرعباس و افزایش رضایتمندی مردم، اصلاح قانون حریم ۶۰ متری دریا با جدیت مضاعفی در مجلس شورای اسلامی پیگیری خواهد شد تا به ۳۰ تا ۳۵ متر کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به لزوم تکمیل تصفیه خانه آب شهر بندرعباس، خاطرنشان کرد: ۵۸ میلیون مترمکعب آب در سال از محل آب شیرینکن یک میلیون متر مکعبی بندرعباس برای آبرسانی به رویدر و روستاهای مسیر خط انتقال آب تا انتهای حوزه استحفاظی هرمزگان اختصاص پیدا کرد.

ربیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به احداث آب‌شیرین‌کن برای آب‌رسانی به روستاهای قشم، عنوان کرد: اعتبارات محرومیت زدایی برای احداث خط انتقال ۳۰ کیلومتری آبرسانی به تلنگ میناب اختصاص پیدا می‌کند.

۲۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های تامین آب شرب هرمزگان اختصاص پیدا خواهد کرد

رضائی‌کوچی با اشاره به تأمین اعتبار ۷۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به روستاهای سیریک، تصریح کرد: ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی برای احداث خط انتقال ۵۰ کیلومتری آب از جاسک به روستاهای حدفاصل سیریک تا جاسک تخصیص پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به بشاگرد، تشریح کرد: بخشی از اعتبارات این پروژه در سال جاری و بخش دیگر در سال آینده تخصیص پیدا خواهد کرد.

ربیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات رفع تنش آبی برای آبرسانی به بستک دیگر مصوبات حوزه آب در سفر کمیسیون عمران مجلس به استان هرمزگان بود.