۰ نفر

وزیر جهادکشاورزی؛

تامین و توزیع نهاده دامی طبق زمان‌ بندی پیش می‌ رود

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۳:۵۶
کد خبر: 577684
 تامین و توزیع نهاده دامی طبق زمان‌ بندی پیش می‌ رود

وزیر جهادکشاورزی گفت: علوفه برای تامین نیاز دامداران کشور فراهم شده و عقب ماندگی در تامین نهاده‌های دامی به صفر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، جواد ساداتی‌نژاد روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های کشاورزی استان سمنان در قالب نهمین سفر دولت در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به کم آبی در استان سمنان، حمایت از توسعه کشت کم آب برای تامین علوفه در دستور کار است.

وی ادامه داد: استان سمنان ذخیرگاه عشایری کشور محسوب می‌شود و منطقه عشایری مهدیشهر نیز با داشتن سرانه دامی بیش از سه برابر کشوری قطب دامپروری به شمار می‌رود.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: دام سبک نژاد سنگسری نیز از ظرفیت‌های خوب برای کشور است و باید حفظ و احیای نژاد سنگسری در دستور کار و مدنظر مسوولان باشد.

وزیر جهادکشاورزی خاطرنشان کرد: سمنان یکی از استان های مهم در تامین پروتئین پایتخت به شمار می‌رود و براساس گزارش ها ۷۰ درصد تولید طیور و تخم مرغ و ۳۰ درصد گوشت قرمز تولیدی مازاد بر نیاز استان سمنان است.

وی اظهار داشت: توجه دربخش  توزیع و صنایع تکمیلی، توسعه کشت گیاهان دارویی با توجه به ظرفیت استان سمنان باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و دولت نیز حمایت خواهد کرد.

 وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد:  در زمینه دامپروری دام سبک کارهای علمی خوبی در استان سمنان انجام شده است که قابل تقدیر است.

۱۹۸هزار هکتار از وسعت استان سمنان را اراضی کشاورزی تشکیل می‌دهد که از این مقدار ۵۴ هزار هکتار باغ، ۱۱۰ هزار هکتار زراعت و بقیه در مرحله آیش است و حدود ۴۵ هزار بهره بردار نیز در بخش کشاورزی این استان مشغول فعالیت هستند.

یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۳۸۱ راس دام سبک، ۸۵ هزار و ۴۰۰ راس دام سنگین، ۱۵ هزار و ۵۰۰ نفر شتر، هفت هزار و ۸۹ راس دام تک‌سمی وجود دارد.

اعضای کابینه دولت سیزدهم به نمایندگی از آیت الله رئیسی امروز به نقاط مختلف هشت شهرستان استان سمنان سفر کرده اند تا ضمن بازدید از واحدها و طرح های مختلف، از نزدیک با مسایل شهرستانها آشنا شوند و به مشکلات مردم در موضوعات مختلف رسیدگی کنند.