۰ نفر

وزیر راه؛

پروژه آزاد راه حرم تا حرم فعال می شود

۱۳ آبان ۱۴۰۰، ۱۰:۵۴
کد خبر: 577609
پروژه آزاد راه حرم تا حرم فعال می شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه آزادراه حرم تا حرم یک پروژه ملی است، گفت: با توجه به عقب‌ماندگی‌های جدی موجود باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم ، رستم قاسمی در حاشیه سفر به استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افتتاح قطعه اول محور فیروزکوه-سمنان اظهار داشت: ۲۷ کیلومتر از این محور که در حوزه استان سمنان قرار دارد باقی مانده است که عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی اظهار امیدواری کرد: با توجه به اینکه پیمانکاری که برای تکمیل پروژه محور فیروزکوه - سمنان انتخاب شده است، خوب است؛ بنابراین امیدواریم زودتر از زمان‌بندی که در قرار داد پیش‌بینی شده است، این پروژه به بهره‌برداری برسد.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: با توجه به اهمیت محور فیروزکوه - سمنان این مسیر بسیار مهم و تعیین‌کننده‌ای برای مردم است و با توجه به ترافیکی که روی جاده است، امیدواریم بتوانیم هر چه زوتر این مسیر را تکمیل کنیم.

قاسمی گفت: پروژه‌هایی در استان سمنان وجود دارد که مورد بازدید قرار می‌گیرد و تأکید ما بر سرعت بخشیدن بر مراحل اجرایی و تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌هاست.

وی با اشاره به پروژه حرم تا حرم که از استان سمنان می‌گذرد گفت: این‌یک پروژه استانی نیست؛ بلکه ملی است و این پروژه نیز مورد بازدید قرار خواهد گرفت و در این سفر تصمیم‌گیری و پیش‌بینی لازم در خصوص این پروژه با توجه به عقب‌ماندگی‌های جدی موجود صورت می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی کلنگ زنی تعدادی از خانه‌های مسکونی با توجه به سهم مشخص استان سمنان و برگزاری جلسات با مدیران اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان را از دیگر برنامه‌های سفر خود عنوان کرد و اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم به تعهداتی که به مردم داده‌ایم، عمل کنیم.

حسین دهقان، مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان نیز اظهار داشت: ۳۷ کیلومتر از طول مسیر محور سمنان به فیروزکوه در حوزه استان سمنان قرار دارد که امشب حدود ۱۰ کیلومتر از آن با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید و هم‌زمان کلنگ زنی ۲۷ کیلومتر باقی مانده نیز انجام شد.

وی عنوان کرد: اعتباری که برای قطعه اول محور فیروزکوه سمنان هزینه شده است ۳۱ میلیارد تومان است و برای قطعه دوم که به طول ۲۷ کیلومتر است بالغ بر ۳۲۰ میلیارد تومان است.