۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

محکومیت کارمندی که ۶ سال کار نکرد و حقوق گرفت!

۱۲ آبان ۱۴۰۰، ۱۴:۴۲
کد خبر: 577376
محکومیت کارمندی که ۶ سال کار نکرد و حقوق گرفت!

یکی از کارمندان شرکت آب در اسپانیا که به مدت ۶ سال بدون اینکه کسی متوجه شود کار نمی‌کرد اما حقوق می‌گرفت، در دادگاه محاکمه و محکوم شد.

اقتصادآنلاین- طه سراج‌الحق؛  در حالی که تقریبا نیمی از عمر افراد فعال در جامعه برای اشتغال حرفه‌ای سپری می‌شود، برای خواکین گارسیا، سر کار نرفتن سودآورتر بود.

چند سال پیش که قرار شد به آقای گارسیای ۶۹ ساله به دلیل دو دهه خدمت صادقانه جایزه اعطا شود، یک نفر متوجه شد که او حداقل ۶ سال است بر سر کار حاضر نشده است.

خواکین گارسیا به عنوان مهندس توسط هیئت مدیره آب شهری در کادیز اسپانیا استخدام شد؛ جایی که وظیفه او نظارت بر طرح تصفیه فاضلاب بود.

خورخه بلاس فرناندز، معاون شهردار که او را استخدام کرده بود، به گاردین گفت: «او هنوز در لیست حقوق و دستمزد بود.  با خودم فکر کردم این مرد کجاست. آیا هنوز آنجاست؟ آیا بازنشسته شده است؟  آیا مرده است؟»

 پس از اینکه مدیر سابق هیئت مدیره آب که دفترش روبروی گارسیا بود، به فرناندز گفت که چند سالی است کارمندش را ندیده است، معاون شهردار تصمیم گرفت از گارسیا بازجویی کند و به همین دلیل او را فراخواند.

فرناندز می‌گوید: «از گارسیا پرسیدم چه کار می‌کنی؟ دیروز چه کار کردی؟ ماه قبل؟ و او نتوانست جواب بدهد.»

همین ماجرا بعد از چند سال پای گارسیا را نهایتا این هفته به دادگاه کشاند. او در دفاع از خود گفت که به دفتر رفته است، اگرچه قبول کرد که ممکن است برنامه منظمی نداشته است. گارسیا همچنین پذیرفت که به دلیل سیاست سوسیالیستی خانواده‌اش، کمی در محل کار قلدری می‌کرده است.

در هر حال دادگاه گارسیا را به پرداخت ۲۷ هزار یورو معادل تقریبا ۳۰ هزار دلار محکوم کرد. این بیشترین جریمه‌ای بود که کارفرمای سابقش می‌توانست از نظر قانونی مطالبه کند.

اما بد نیست بدانید که مهندس خواکین گارسیا در همه این سال‌هایی که کار نکرده، از این نابسامانی سیستم اداری در اسپانیا نهایت استفاده را کرده است. او اکنون به یک پژوهشگر حرفه‌ای در حوزه فلسفه تبدیل شده و مطالعات گسترده‌ای در این حوزه داشته است.

 رسانه‌های اسپانیایی به گارسیا به دلیل دست‌نیافتنی‌بودنش لقب «فانتوم» داده‌اند.

منبع: CNBC