۰ نفر

اسکویید بادآورده را باد برد!

۱۱ آبان ۱۴۰۰، ۱۶:۵۸
کد خبر: 577110
اسکویید بادآورده را باد برد!

ارزدیجیتال اسکویید که نام خود را از سریال محبوب «بازی ماهی مرکب» گرفته بود، پس از رشد ۷۵۰۰ درصدی کلاه برداری از آب درآمد.

به گزارش راشاتودی، ارزش بازار اسکویید Squid، یک ارز دیجیتال, جدید که نام خود را از سریال محبوب «بازی ماهی مرکب» گرفته بود، پس از افزایش سرسام‌آور و رسیدن به قیمت 2850 دلار به ازای هر سکه در یک روز، اکنون تقریباً به صفر رسیده است و سرمایه‌گذاران اعلام می‌کنند که نمی‌توانند وجوه خود را برداشت کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اسکویید که هفته گذشته تنها با قیمت 1 سنت عرضه شده بود، با رشد 7500 درصدی از 37 دلار در تاریخ 31 اکتبر به 2850 دلار به ازای هر سکه در روز دوشنبه جهش کرد.

با این حال، به گفته وب سایت CoinMarketCap که قیمت رمزارز را ردیابی می‌کند، امروز تنها در عرض چند دقیقه، ارزش این رمزارز به 0.0008 دلار سقوط کرد.

تحلیلگران رمزنگاری در Gizmodo می‌گویند که چنین اتفاقاتی زمانی رخ می‌دهد که سازندگان ارزهای دیجیتال به طور ناگهانی توکن‌های خود را برای سرکیسه کردن سرمایه گذاران ساده لوح بیرون می‌کشند.

طبق گزارش ها، سازندگان ارز اسکویید Squid با حدود 3.38 میلیون دلار فرار کرده اند.

کارشناسان Gizmodo همچنین بیان می‌کنند که Squid از همان ابتدا یک «کلاهبرداری آشکار» بود، چرا که فقط امکان خرید این سکه‌ها وجود داشت و فروش آن‌ها غیر ممکن بود.

این نشریه اشاره کرد که ممنوعیت فروش می‌توانست بخشی از حفاظت ضد دامپینگ باشد، اما در اسناد توکن هیچ مکانیسمی برای کنترل بازار ذکر نشده است.

سایت CoinMarketCap شکایات سرمایه‌گذارانی را گزارش کرد که نتوانستند این رمزارز را بفروشند، در حالی که CryptoPotato نوشت که برخی از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال که در اسکویید سرمایه‌گذاری کرده بودند، قادر به برداشت پول خود نبودند.

سازندگان Squid در ابتدا مدعی بودند که این رمزارز یک سکه انحصاری پلتفرم برای یک بازی رمزنگاری مبتنی بر سریال نتفلیکس خواهد بود.

این مسابقات آنلاین قرار بود در ماه نوامبر آغاز شود. با این حال، اکنون سایت بازی SquidGame. cash غیر قابل دسترسی است و حساب‌های کاربری آن در شبکه‌های اجتماعی ناپدید شده اند.