۰ نفر

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی؛

از خاندوزی توضیح می خواهیم / وعده کسب سود در بورس عملی نشده است

۹ آبان ۱۴۰۰، ۱۲:۳۵
کد خبر: 576304
از خاندوزی توضیح می خواهیم / وعده کسب سود در بورس عملی نشده است

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نامطلوب بودن وضعیت کنونی بازار سرمایه، گفت: شرایط بازار سرمایه به گونه ایست که احتیاج به رسیدگی بیشتر و مضاعف دارد، خیل عظیمی از مردم در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند تا بتوانند سود بیشتری کسب کنند اما با توجه به وضعیت کنونی، متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از مردم متضرر شده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ سید کاظم موسوی نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت بازار سرمایه، عنوان کرد: در یکسال اخیر شاهد افت شدید بازار سرمایه و ریزش شاخص بورس بوده‌ایم که باعث شده عده زیادی از شهروندان متحمل ضررهای سنگین شوند. نباید فراموش کرد بیش از ۵۵ میلیون نفر درگیر این بازار هستند و دولت باید به فکر ضررهایی که به این دسته از شهروندان تحمیل شده باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم پاسخگویی دولت در زمینه شرایط بازار سرمایه تصریح کرد: در این مورد دولت باید پاسخگوی عملکرد خود باشد، وزارت اقتصاد و دارایی و همچنین سازمان بورس مسئول مستقیم بازار هستند و باید در زمینه ضررهای سنگینی که مدام بر مردم تحمیل می‌شود اقدامات عاجل و لازم را ترتیب دهند.

 وی یادآور شد: دولت و سازمان بورس در ماه‌های اخیر به مردم قول داده بودند که بازدهی در بازار سرمایه افزایش خواهد یافت اما متاسفانه چنین وعده‌ای محقق نشده است.

موسوی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در بورس اوراق بهادار تاکید کرد: تعهدات پیرامون بازار سرمایه در حالی به نتیجه نمی‌رسد که بسیاری از کم‌درآمدها و دهک‌های پایینی هم تتمه دارایی خود را وارد بورس کرده بودند تا شاید سودی عایدشان شود، اما با این وضعیت فقط شاهد تنگ‌تر شدن سفره مردم و همچنین کوچک شدن اقتصاد کشور هستیم. حق مردم بسیار بیشتر از این حرفهاست و نباید شخصیت شهروندانی که وارد بازار شده‌اند به بازی گرفته شود.

وی ادامه داد: سهامداران اطمینان داشته باشند مجلس در سنگر مردم بوده و مدام پیگیر شرایط بازار سرمایه است. ما تلاش می‌کنیم از طریق ابزارهای نظارتی که در اختیار مجلس قرار دارد به این موضوع ورود کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: هیچ شکی نیست که مجلس در این زمینه و سایر موضوعات، طرف مردم می‌ایستد و به طرفداری از دولت نمی‌پردازد. نمایندگان فراموش نمی‌کنند که مردم ما را به مجلس فرستاده اند و حقشان است که در مجلس صدا و مطالبات آنها از دولت، مورد بررسی و پیگیری قرار بگیرد. بورس نیز در حال حاضر یکی از مهمترین موضوعات اقتصاد کشور است و نمایندگان به عنوان یکی از اولویت‌های اساسی، رصد و نظارت بر بازار سرمایه را در دستور کار قرار داده‌اند.

نائب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به جلسه ای در مجلس با محوریت بازار سرمایه به اقتصاد آنلاین گفت: امروز با رییس و نائب رییس کمیسیون اقتصادی نشستی در صحن علنی مجلس داشتیم و در زمینه بورس به رایزنی پرداختیم؛ این قول را به مردم می‌دهیم که از وزیر اقتصاد طلب پاسخگویی و توضیح پیرامون وضعیت بازار سرمایه کنیم و پیگیر مطالبات به حق مردم باشیم.

وی در پایان اظهار کرد: گزارشات پیرامون این موضوع نیز حتما به صورت مداوم و با شفافیت به سهامداران ارائه خواهد شد.